Štítky

Běhání (64) Život (60) Povídka (22) RC létání (22) Korsika (18) PC hry (17) Geocaching (11) Humor (9) Kultura (7) 312 GTCup (5) Kolo (5) Úvaha (5) Endomondo (3) DCS (1) Deskové hry (1) Elite dangerous (1) Film (1) RC loď (1)

Úprava názvu

Myslím si, že změna názvu z "pravidelný občasník" na "občasný pravidelník" bude sedět více.

sobota 11. října 2014

Komunální volby

Tak jsem si letos zase, naštěstí po delší době, vytáhnul kratší sirku. Účastním se komunálních voleb jako zapisovatel. Zatím mi to potvrzuje, že se to nemění. Vyberte si jakoukoliv skupinu lidí a bude v ní minimálně jeden blbec, prudič, debil. Názvy jsou různé, ale vliv na okolí nezanedbatelný. Něco jak Mastercard.

První den voleb
Před otevřením místnosti jsme to připravili jako pokaždé. Roznést stoly, rozdělit voliče podle abecedy, rozdat to komisi, rozdělit propisky, zalepit urny, označit místnost atd. Tam kde jsem je jedna zvláštnost, když tedy nepočítám lidi. V jedné místnosti jsou dva volební okrsky, dvě volební komise. Dvojnásobná možnost výskytu výše zmíněných individuí, která se zase vyplnila. Naše osoba se postupně projevuje. Leze mě to na nervy. Ještě že mám jenom hlas poradní a tak se jim do toho moc nemotám. To je samý "Ahooooj. Co ty tady. Koukej to tam hodit pořádně. Letos se křížkuje." atd. Hahaha, to je legrace. No není. Je úplně jedno jestli jde k naší komisi, nebo naproti. Ředitelka zeměkoule, takže je jasný, že je to žena. No někdy si to o ní mohli myslet. Bože proč tohle existuje. Asi proto, aby si ostatní lidé pročistili tělo adrenalinem a posílili imunitu. Předsedkyni komise máme rozumnou. Ta prudička nemá funkci což je na druhou stranu škoda. Když byla první schůze, kde se volilo, tak byla v lázních. Kdyby měla funkci měla by zodpovědnost a prudila by aspoň účelně. Možná jsem jenom snílek. Včera jsem kvetl z z mezikomisních diskusí. Od naproti "Teď mi Máňa říkala, že v Sedlicích mají asi deset procent účast.". Takže co my. No co, přece si to spočítáme. Honem, honem. Tak počítáme, sčítáme, násobíme a dělíme. Od naproti se hrdě ozve "Tak my máme patnáct procent". Načež naše strana kontruje "No tak to jste žabaři. My máme patnáct celých šedesát jedna." To se konalo ještě jednou večer s podobným výsledkem. Asi mám dělat hurá, něco si otevřít (asi okno), dát si dortíček. Nějak mi to hlava nebere, čím jsme se o to jako zasloužili. To choděj ven a tahaj sem lidi, nebo možná vařili předvolební guláš. Prostě nechápu.
Jsem po večeři (bramboráky) a blíží se desátá hodina. Pečetíme urny a dveře. Odcházíme domů.

Druhý den voleb

Dneska "jenom" od osmi do dvou. Největší legrace bude zase tradičně po druhý hodině. Ještě nebylo deset hodin a už se to tady hádá. V komisích i mezikomisně. To je ta krása a deviza toho, že jsou dvě v jedné místnosti. Už proběhlo sčítání a "...tak jste lepší pořád, ale už jenom o osm voličů..." To mě tedy zahřálo, já vedu. Pro mě to znamená akorát to, že máme o osm lidí víc na sčítání. Asi se na to kokám ze špatného úhlu. Jo, ale veduuuuuuuu, hurááááá. Blbost.
Hádka jedna. Umřel kandidát. Takže bude se počítat jeho hlas, nebo ne. Když dostane hlas bude platný atd. atd. Naše předsedkyně zavolala na statistiku a tam nám řekli jak postupovat. Sice se nám to nezdálo, ale ok, oni jsou nadřízený orgán, tak to neřeším. Já ne, my ne, ale jedna paní neustále ano. Naštěstí je to prudička odnaproti. Takže naladím její frekvenci a odfiltruji ji. A je klid a ticho. Ne ticho není, ale je z toho jenom nevýznamný šum. Super tohle umět.
Hádka dvě. Jen tak na začátek. Jak někdo může mít tak protivný a nasrávací hlas i když mluví normálně. No takže, jak se to bude počítat. Byly navrženy různé varianty. Náš problémák pořád pyskuje. My jsme to vždycky dělali takhle, ale ... Už několikrát nezapomněla podotknout, že ona na žádném školení nebyla. To už mám vypáleno v hlavě asi na furt.

Dokončení

Tak nastala ta chvíle, na kterou se celou dobu čeká. Počítání. Stoly se rozmístily, urny vysypaly a začalo to. Kontrola platnosti hlasů proběhla bez problémů a rychle. Potom dohady i s naší hlavní - nehlavní paní jak to budeme počítat. Takže se lístky rozdělily na tři hromádky podle možných variant. Jenom strana, strana a lidi, jenom lidi. Na mě nakonec připadla ta nejsložitější varianta - strana i lidi. Ono to bylo spíš nejzdlouhavější, ale ostatním (ty co udělali svoje nám chtěli pomoct) jsem to prostě nedokázal vysvětlit. No a potom jsme všichni počítali. Zaplať pánbůh za chytré mobily. Potom jsem to nacpal do počítače, vytisknul, všichni podepsali a hurá na město. Byl jsem překvapen, že nebyla žádná fronta jako na minulých volbách. Zeptal jsem se jestli jdeme pozdě a bylo mi řečeno, že jsme v první třetině. Příjemné zjištění. Odevzdali jsme výsldky statistice a ty nás za chvilku pustili, že je vše v pořádku. Tak hurá nazpátek a rozpustit komisi. Mezitím i odvezli vybavení volební místnosti, tak jsem ani nemuseli na nikoho čekat. Hotovo. Zas mám na nějaký ten rok pokoj.
Večer mi ta Tullamorka chutnala obzlášť dobře.

Žádné komentáře:

Okomentovat