Štítky

Běhání (64) Život (60) Povídka (22) RC létání (22) Korsika (18) PC hry (17) Geocaching (11) Humor (9) Kultura (7) 312 GTCup (5) Kolo (5) Úvaha (5) Endomondo (3) DCS (1) Deskové hry (1) Elite dangerous (1) Film (1) RC loď (1)

Úprava názvu

Myslím si, že změna názvu z "pravidelný občasník" na "občasný pravidelník" bude sedět více.

pondělí 13. října 2014

Spitfire (UHU 2)

Jeden kamarád mi svěřil opravu svého RC modelu (co ho to napadlo?). Je to Spitfire od firmy Parkzone. Je to už starší model. Má ještě stejnosměrný motor s převodovkou. Oproti těm co prodávají teď, nemá ještě podvozek a ovládání směrovky. Je to kompletní set. Už mu to asi dva roky leží doma a nemůže se k tomu dostat, tak jsem řekl, že to zkusím opravit.
Na moje dotaze ohledně UHUporu jsem dostával pořád jenom udivené pohledy a někteří se za rohem možná i pokřižovali, protože jsem si připadal fakt jak kouzelník. "Máte něco od UHU?" Nechápavý pohled. "Něco od firmy UHU. Lepidlo UHUpor?" "Eeeeeee." "Nevadí. Nemáte aspoň Depron, nebo EPP?" "Eeeeeeeee. Cože?" "Aha. I tak děkuji" Tak nějak to probíhalo. Nakonec jsem to sehnal v jedné vesnici mezi chatou a domovem.
O víkendu mě napadlo, že než se do toho pustím, tak bych mohl taky aspoň vyzkoušet, jestli je vůbec funkční elektronika a motor. Jestli nejsou vylámaný zuby v převodovce atd. Tak jsem vzal vysílačku a naládoval do ní osm tužkových baterek. Vzal jsem Ni-Mh baterku, zapojil do letadla a ani ťuk. Nic. Vzal jsem měřák a měla necelé 3V. Na to že má mít 10,8 je to docela málo. Tak jsem vzal jeho nabíječku, kterou mi k tomu dal a zjistil jsem, že je jenom do zásuvky v autě. Do zapalovače. Tak jsem chvilku přemýšlel, asi pět sekund, a přišel jsem na to, že do auta se mi na pár hodin opravdu, ale opravdu nechce. Na mojí nabíječce je podobný kontakt, ale jiného rozměru. Můj malý elektrikář ve mě (který tam po škole ještě zbyl) musel ječet strachy a určitě má pár šedivých vlasů navíc. Já jsem totiž vzal dva hřebíčky, uštípnul hlavičky a zasunul do baterky. Nechal jsem proběhnout pět nabíjecích a vybíjecích cyklů. Změřil jsem ji. V pořádku. Zapojil jsem ji do letadla a proběhla uvítací melodie. Super. Zkouška výškovky, křidýlek. Paráda. Zkouška motoru. Bzzzzzzzzzzzzz. Konec. Letadlo mrtvý. Změřím a baterka zas nic. Má kapacitu, tak na dvě sekundy. To je trochu málo. Po oznámení této skutečnosti majiteli, mi druhý den přistála doma nová baterka Li-Pol. Ta bude asi lehčí, takž asi budu muset něčím dovažovat.
Včera jsem se k tomu konečně dostal, tak jsem to prohlídnul. Čumák bouchnutý, náběžné hrany otlučený, směrovka s výškovkou ulomený, trup rozlepený, kryt na baterku ulomený, motorové lože trochu rozštípané. Rozhodnul jsem se vyndat motor a slepit to. Jenže jsem vyšrouboval jiné šroubky a díky tomu jsem sundal křídlo. Potom jsem vyndal konečně motor a trup se trochu víc rozestoupil. Bylo rozhodnuto. Beru do ruky skalpel a rodělil letadlo na půlku. Čumák je měkčí, tak sháním informace u mého gurua Rimra. Jeho rada zní. Aby mělo cenu tak vylaminovat. V životě jsem to nedělal. No co, všechno je jednou poprvé. Takže jdu do RC obchodu. Kupuji dvousložkovou pryskyřici, sklanou tkaninu, stříkačky a pětset korun mění svého majitele. Dnes večer mám v plánu se naučit, nebo spíš zkusit laminovat a připájet konektor na baterii a vyměnit konektor v letadle.

Pondělí

Dnešní plán se mi nepodařilo splnit. K laminování jsem se nedostal. Vzal jsem plastové motorové lože a po jeho bližší prohlídce jsem zjistil, že je roštípaný víc, než jsem si myslel. Vteřinové lepidlo nemělo dostatečnou tuhost, tak jsem použil tavnou pistoli. Zatím to vypadá moc dobře. Potom jsem chtěl připájet kontakty na baterku a vyměnit je v letadle. Bohužel jsem zjistil, že pájku mám na chatě a doma mám pouze mikropájku, která na to nestačí. Další nepříjemné překvapení nastalo, když jsem zvážil baterku. Je asi o 90g těžší než původní. Takže budu muset řešit těžiště. Zítra snad laminování.

Žádné komentáře:

Okomentovat