Štítky

Běhání (64) Život (60) Povídka (22) RC létání (22) Korsika (18) PC hry (17) Geocaching (11) Humor (9) Kultura (7) 312 GTCup (5) Kolo (5) Úvaha (5) Endomondo (3) DCS (1) Deskové hry (1) Elite dangerous (1) Film (1) RC loď (1)

Úprava názvu

Myslím si, že změna názvu z "pravidelný občasník" na "občasný pravidelník" bude sedět více.

úterý 26. července 2016

Euro Truck Simulator 2

Odolával jsem. Odolával jsem dlouho, ale včera jsem podlehl. A to i díky třem spokojeným majitelům. Spustil jsem to a hned jsem vzal první zakázku. S nastavením jsem se moc nezabýval. Dal jsem to nejjednodušší nastavení a vrhnul se do toho.
Řízení pomocí klávesnice a myši není tedy pro mě. Prý se musí dát hodně málo citlivé řízení a pak to jde. Já ale radši překonám lenost a vyndám volant a pedály. Pak nasadím sluchátka a budu se rozhlížet pomocí TrackIr, když už ho mám, že?

Grafika pěkná, zvuky pěkné, ale řekl bych že jsou dost tlumené. No, nastavení budu teprve zkoumat. Přišel jsem aspoň na to, že se dají se pouštět internetová rádia. Podíval jsem se do seznamu a pustil jsem si Evropu 2. Dají se tam ještě nějaká rádia přidat, tak to musím také prozkoumat.
Takže rádio hrálo a já se vydal na první cestu. Protože nemám zatím peníze, tak musím jezdit jako externí řidič pro jiné firmy. Výhodu to má pro mě tu, že si aspoň vyzkouším všechny značky kamionů a pak si koupím ten co se mi nejvíc líbí, nebo ten co mi prostě nejvíc "sedí".
První cesta byla jenom po městě. Jako druhou zakázku jsem si logicky vybral tu za nejvíc peněz. Byla to cesta z Prahy do Polska (Wroclaw). Převážel jsem traktor a zařízení na orbu. Čas ve hře běží rychleji než v reálu, takže cesta trvala pár minut. Pěkný byl například přejezd hranic a celnice. Po přejetí hranic se změnil ráz krajiny a dopravní značky. Po dojetí na místo určení se musí zaparkovat návěs.To znamená zacouvat na místo. Nevím jako dlouho mi to trvalo, ale přišlo mi to tak na dvacet minut. Čas potřebný na cestu z Prahy do Polska = čas strávený parkováním. Musel jsem kroutit volantem na druhou stranu než jsem chtěl a pak to jelo tak jak mělo.Ono se dá tedy automaticky zaparkovat, ale to člověk přijde o zkušenosti a asi to i něco stojí.
Vzal jsem tedy druhou zakázku. Bylo to do Německa a převážel jsem prázdnou nádrž. Nic lepšího mi zatím nesvěří a nedivím se jim. Motám se po silnici tak, že bych si dal dýchnout. "Ale piva jsem měl jenom půl sklenice pane policisto, vážně." Druhé parkování už bylo lepší. Tak asi na deset minut. Chtěl jsem jít spát, ale u této hry se projevilo to, co si pamatuji z dob Atari "ještě jednou a jdu spát".
Tak jsem vzal ještě jednu zakázku. Zase jsem měl převézt prázdnou nádrž akorát kamionem jiné značky. Budu si muset zapisovat co se mi líbí, protože Volvo, které jsem si chtěl koupit se mi líbilo zatím nejméně. Víc se mi líbila Scania, nebo DAF. A protože to nevím, tak si to musím zapsat. Před touto jízdou jsem se podíval do nastavení a tam jsem si zaškrtnul reálné vzduchové brzdy, nebo tak nějak. Co to znamená jsem pochopil při parkování.
Cestou do místa určení jsem uviděl před sebou práci na silnici. Bylo to tam zúžené do jednoho pruhu. Ten "náš" se opravoval. Nic proti nejelo, tak jsem jel. Bum - pokuta za jízdu na červenou. Jakou červenou jako? Tak se po projetí úseku podívám do zpětného zrcátka a tam vidím na zemi malý semafor, který jsem přehlédl. Ok, tak tohle asi budu pamatovat. Myslel jsem, že pokutu dostanu jedině když mě uvidí policie. Tak jdu zkusit něco jiného. Navigace mi ukazuje, že maximální povolená rychlost je 70 km/h. Silnice vedla z kopce, tak jsem to rozpálil na 90 km/h. Ukazatel svítil červeně jak lucerna z vykřičeného domu a nic se nedělo. Takže porušovat rychlost asi není problém, ale projet na červenou mezi poli, kde nikdo není je pokutováno, hmmm.
No abyste nenabyli špatného dojmu, mě se ta hra moc líbí. Pravda, hrál jsem ji chvíli, ale bavit mě to bude. Jo ještě to parkování. Takže jsem dojel na místo určení a začal jsem parkovat. Myslel jsem si, že mi to už jde s prstem v nose, ale byl to omyl. Mě tedy přišlo, že se mi to podařilo napoprvé, ale hra byla jiného názoru. Každým pokusem o srovnání jsem to jenom zhoršoval. A pak to přišlo. Chtěl jsem zase couvat a palubní počítač mi oznámil: "Je malý tlak v brzdovém systému. Musíte stát na místě se zapnutým motorem a počkat na natlakování systému". Paráda. Tak tohle se mi líbilo moc. Po natlakování mě to stálo ještě pár minut a zakázka byla doručena. Ubránil jsem se a hru jsem vypnul.
Jsem rád, že ji vlastním a potěšilo mě, že je z dílny českého studia. Něco jsem četl o tom, že se dá založit virtuální dopravní firma. Na to se musím podívat. Ve čtyřech by to mohla být větší zábava. Prostě to doporučuji. Jako relax je to parádní a moc se mi líbí možnost poslouchat rádio v reálném čase. Dá se poslouchat i hudba z počítače. Úsměv na tváři mi vykouzlila nějaká paní, která volala do rádia Evropa 2 a nechala zahrát písničku pro kamioňáky. Děkuji Vám paní neznámá.

Žádné komentáře:

Okomentovat