Štítky

Běhání (64) Život (60) Povídka (22) RC létání (22) Korsika (18) PC hry (17) Geocaching (11) Humor (9) Kultura (7) 312 GTCup (5) Kolo (5) Úvaha (5) Endomondo (3) DCS (1) Deskové hry (1) Elite dangerous (1) Film (1) RC loď (1)

Úprava názvu

Myslím si, že změna názvu z "pravidelný občasník" na "občasný pravidelník" bude sedět více.

pondělí 2. října 2017

Endomondo - jak nastavit trénink




Včera jsem skončil Edův program "Rozběhni se z chůze za 28 dní". Můj příběh jsem den po dni popsal tady. No a hned jsem si taky řekl: "Co teď? Jak dál?" Na facebooku jsem narazil na jeho další program "5 km s Edou na pohodu". Požádal jsem o přístup do této uzavřené skupiny a po chvíli dostal přístup. Prolétl jsem pár prvních příspěvků a na základě této diskuse píšu tento příspěvek. Ta diskuse se ukáže pouze členům.

Jak nastavit v Endomodo trénink

Na tuto funkci jsem přišel náhodou a potom ji pracně dohledával, když jsem ji potřeboval. Individuální tréninky jsou nastavit i v neprémiové verzi. Prémiovou jsem zatím ještě nevlastnil. Oprava. Pravda je taková, že jsem PRO uživatel. Někdy jsem si koupil PRO verzi programu. Ale pozor, nejsem prémiový uživatel. To je něco jiného a platí se to měsíčně. PRO verze programu se koupí jednou. Kolik to stojí nevím, protože to mám už koupený. Omlouvám se nepřesnosti a zmatky.
Díky této funkci jsem prošel Edův první tréninkový program. Takže dost plků, jdeme na to.



Toto je základní obrazovka. Vpravo od šipky je nápis "Základní trénink". Ten se používá když si chceme jenom změřit trasu. Když se tapne (klikne) na nápis "Základní trénink" tak se objeví tato obrazovka.



Pro náš účel si tady vybereme poslední položku "Intervalový trénink".



Tady jsou některé mnou vytvořené, které jsem používal. Když si chcete vytvořit nový trénink a nechcete si upravovat stávající, tak kliknete na plus v kolečku v pravém horním rohu.



A takto vypadá tvorba nového tréninku. Můžete si ho popsat, což pro přehlednost doporučuji. Jelikož tréninkový program obsahoval chůzi, běh a sprinty, tak jsem si to rozdělil podle intenzity takto:

  • chůze = nízká
  • běh = střední
  • sprint = vysoká

Přidání intervalů je hrozně jednoduché. Hlavně když se opakují stejné intervaly. Dole se klikne na obdélník s časem a objeví se tato obrazovka.



Tam si nastavím jakou intenzitu chci a dole nastavím po jaký čas chci tuto činnost vykonávat. Např. chci minutu chůze a minutu běhu. Nechám tedy nízkou intenzitu a čas jedna minuta. Kliknu na plus a přidá se mi další interval. Přidá se stejný interval, tedy nízká. Překliknu na střední. Toto se bude opakovat např. třikrát. A teď nastává ta nádherná jednoduchost. Teď už totiž jenom čtyřikrát kliknu na plus a program bude ty intervaly krásně vkládat tak, jak jsme si je tam dali. Je to možná složitě popsané, ale stačí vyzkoušet. Je to fakt jednoduché.
Dnes jsem chtěl začít (nakonec i začal) další Edův program, jak jsem psal nahoře. Měl jsem ale obavy jak budu měřit vzdálenosti, chytrých hodinek zatím nemaje. Všímavý čtenář si na rozdíl ode mě možná již všiml. Ano - Endomondo umí měřit i podle vzdálenosti, stačí si to jenom dole překliknout.



Dnes jsem vyrazil na první kilometr nového programu. Díky tomu mám pro případné čtenáře pár poznatků.

Rady, poznatky, tipy?

První tip mě napadl při plnění Cooperova testu. Endomondo při intervalovém tréninku hlásí po minutě kolik zbývá času z nastaveného intervalu. Při Cooperově testu ale ne. Myslím, že zahlásil jenom v půlce, ale moc jsem ho zrovna nevnímal. Takže ta rada. Příště si na tento test nenastavím 12 minut, ale dám si nejspíš dvanáct minutových intervalů střední intenzity. Endomondo by mi mělo hlásit čas po minutách. Takto jsem nevěděl kolik mám před sebou a moc mi to vadilo.
Druhý tip je v podstatě stejný s prvním, ale týká se vzdálenosti. Nějakou si určím. Třeba 200 m nebo 250 metrů, abych zase věděl průběh běhu.
A aby jste nějaké hlášení vůbec slyšeli je třeba si ještě zapnout audio kouče. Když se podíváte na první obrazovku (základní) tak jsou to ty tři tečky nad sebou. Tam se dá Audio nastavení a potom pustit audio kouče. Motivační hlášky jsem zatím nezkoušel, protože zvuková komunikace probíhá v angličtině a tu mám slabou.
Je také pravda, že jsem moc nestudoval zpětnou vazbu (jak teď koukám), takže zakliknutím nějaké vazby bych možná mohl vyřešit problém s intervaly a moje "rady" jsou tedy možná zbytečné. Případnou radou a zkušeností samozřejmě nepohrdnu. Díky.

Žádné komentáře:

Okomentovat