Štítky

Běhání (64) Život (60) Povídka (22) RC létání (22) Korsika (18) PC hry (17) Geocaching (11) Humor (9) Kultura (7) 312 GTCup (5) Kolo (5) Úvaha (5) Endomondo (3) DCS (1) Deskové hry (1) Elite dangerous (1) Film (1) RC loď (1)

Úprava názvu

Myslím si, že změna názvu z "pravidelný občasník" na "občasný pravidelník" bude sedět více.

čtvrtek 2. října 2014

Kačina

Tak jsem konečně poprvé navštívil zámek Kačina. Poprvé v životě, docela ostuda vzhledem k věku. Byla sobota a byl jsem vytažen na výlet. Nejlepší bývají nečekané nápady, neplánované výlety atd. Bylo krásně a my měli domluvenou schůzku s paní, která tam provádí.Dojeli jsme na místo a zaparkovali na polním parkovišti. Prošli jsme bránou a po písčité cestě jsme šli k zámku. Byl nádherně nasvícený odpoledním sluncem. Sedli jsme si do stínu ke vchodu a začali shánět naši známou. Po chvíli manželka zjistila, ž je právě na prohlídce. Tak sedíme, čekáme a koukáme. Zleva se valí zástup návštěvníků. Přijeli asi autobusy z vesnice, protože mi to přišlo jako když v seriálu chalupáři vyrazila vesnice do Prahy. Někteří z těch co kolem nás procházeli vypadali jako když to jsou jejich kroky poslední. Od jejich vedoucí se po chvíli ozývalo "Holkýýýý, kde jstééééé. Už máááámeeeeee jííííít." Někdy v minulosti možná milé, teď uširvoucí volání. Zámek je za chvíli naštěstí pohltil ve svých útrobách a byl klid. S dcerou jsme se rozhodli, že se půjdeme projít okolo. Když jsme už chtěli jít, tak okolo nás prošli dva chlapci v bílých, dobře padnoucích oblecích. Šli zrovna ze svého obřadu. Jeden se na mě podíval a usmál se. Měl jsem jasno. Já je totiž prostě přitahuju. Sloupy, dveře atd. jsou krásný, ale zahrada ta je nádherná a to jsem byl jenom na kraji. Za hlavní budovou ležela kabelka, kytka a igelitka. Asi si to tam zapomněla nějaká svatebčanka. O kus dál byl vjezd pod zámek. Při prohlídce nám bylo řečeno, že tam byli ustájené koně a příští rok, by to mělo být opravené a otevřené.
Prohlídka začala v knihovně.Budu se opakovat, ale moc krásný prostor. Druhá místnost je kulatá a obě jsou vysoké. Kulatá místnost má ve středu kruh o průměru maximálně půl metru a přímo nad ním je skleněný kruhový strop. Od průvodkyně jsme se dozvěděli, že tím středem má procházet silná pozitivní energie. Kdo si tam stoupne, tak má promluvit a uslyší svůj hlas jinak.Postupně to zkoušeli a uznale pokyvovali, jak to funguje. Já jsem si tam stoupnul a někdo si mi sednul na ramena a tlačil mě k zemi. Prej pozitivní energie. Nebo jí mám tak málo, že je toho do mě potřeba nahustit hodně a rychle. Zkusím to znovu a začne se mi motat hlava. Není mi to, stejně jako dceři, moc příjemné ale musím to pořád zkoušet. Jako když někomu řeknete "To pálí, nesahej na to" a on to pořád zkouší. Věřím, že jsem citlivý na tyto energie, ale takovouhle sílu jsem ještě necítil. Zkoušel jsem chvíli pátrat po internetu, ale o energii v knihovně na Kačině jsem nic nenašel. Prohlídka pokračovala velmi zajímavým výkladem paní průvodkyně o zámku. Byla ale docela rychlá, protože je málo času na hodně prostoru. Viděli jsme i kapli, kde se konají svatby. Natáčela se tam reklama na Captain Jack, kde chlapík platí zlatým zubem. Už jsem ji jednou viděl a protože jsem věděl na co se mám soustředit, tak jsem to poznal. Největší místností je taneční sál o kterém vám řeknou jednu zajímavost, o které se člověk vlastně ani nemusí dozvědět. Visí tam lustr, který váží asi 480 Kg. Visí uprostřed, takže pod ním projde pomalu každý. No a když pod ním projde celá výprava, tak paní průvodkyně oznámí, že se k tomu lustru váže legenda. A to o tom, že kdo byl, nebo je nevěrný, tak na toho ten lustr spadne. Asi se průvodci dobře baví, ale až to na někoho spadne, nebo to někoho klepne z toho, že to na něj mohlo spadnout, tak je to přejde.
Prohlídka končí skleníkem. Je v něm spousta kytek a krásné orchideje (ty já totiž poznám). Ještě tam měly být strašilky, ale ty jsem neviděl. Po projití skleníku následuje zahrádka s bylinkami. Jestli si to pamatuju, tak jich má být 400. Tím skončila moc pěkná a zajímavá prohlídka.

Žádné komentáře:

Okomentovat