Štítky

Běhání (64) Život (60) Povídka (22) RC létání (22) Korsika (18) PC hry (17) Geocaching (11) Humor (9) Kultura (7) 312 GTCup (5) Kolo (5) Úvaha (5) Endomondo (3) DCS (1) Deskové hry (1) Elite dangerous (1) Film (1) RC loď (1)

Úprava názvu

Myslím si, že změna názvu z "pravidelný občasník" na "občasný pravidelník" bude sedět více.

úterý 28. července 2015

312 GTCup - Monza

Jak jsem psal minule tak toto byl první závod nové kategorie a to GT3. Náš tým vyměnil vůz Aston-Martin V8 Vantage. V této sezóně budeme používat BMW Z4 GT3.

Kvalifikace

Kvalifikace dopadla zase stejně. Byl jsem poslední. Nastavení jsem měl týmové. Na stejném autě, stejně nastaveném, jsem ale dosahoval úplně jiných časů než Steev. Bohužel časů horších. Tentokrát to byl rozdíl asi osmi!, osmi!! sekund na jedno kolo. Strašný rozdíl. Čas na kolo má 01:46 a já 01:55, nebo 01:56. Přitom to auto, na rozdíl od GT4, sedí na silnici jak přilepené. Na poslední chvíli přišel pokyn z boxu na výměnu pneumatik. Mechanici stihli přehodit doporučená Media za Softy, na kterých jsem trénoval a jezdil kvalifikaci. 

Závod

Stojím na startu poslední, ale aspoň to má tu výhodu, že do mě nikdo nevrazí. Za to já si můžu vybrat z celého závodního pole. Ve sluchátkách slyším "Green, green, green." a tak šlapu na plyn a řadím se na konec fronty před první šikanou (na obrázku 1, 2). Neprojíždím jí zrovna ideálně a soupeři mizí v dálce. Zase. Za chvíli ovšem získávám rytmus a časy se srovnávají. Po pár kolech začínám dosahovat lepších časů než v kvalifikaci a v tréninku. Volba jiného typu pneumatik mi opravdu pomohla. Děkuji technikovi Steevovi.
Když už je o něm zmínka. Myslím si že to bylo za úvodní šikanou. Po jejím projetí vidím před sebou vůz, který má problémy s udržením se na trati. Při přiblížení zjišťuji, že se jedná týmový stroj č. 19 - Steev. Z týmového rádia se dozvídám, že došlo ke kolizi a jeho vůz byl poškozen. Se smutkem ho předjíždím a doufám, že mechanici budou schopní rychlé opravy a on se opět vrátí na trať.
V druhé polovině závodu jsem se dostal na dohled závodníka Maveho. Vzdálenost mezi námi se pohybuje mezi dvěma a čtyřmi sekundami. Spíše se tedy udržovala mezera čtyřsekundová. Pro mě bylo ale důležité, že jsem ho neustále viděl. To je poprvé v šampionátu co jsem si, sice na dálku, zazávodil.
Po projetí úvodní šikany míjím auto, které stojí vlevo. Dozvídám se, že Trut udělal chybu a za chvíli ho mám 10 sekund za sebou. Já ovšem samou radostí kupím jednu chybu za druhou, takže asi po třech kolech už zase vidím jenom jeho brzdová světla. Chvilku. Propletl se mezi mnou a Mavem a šel si zazávodit se sobě rovnými.
Před koncem závodu mě dotahuje Steev a tak svého stájového kolegu pouštím před sebe, aby mohl pokračovat ve svém stíhacím závodě. Myslím si, že další událost se stala v předposledním kole a zase v šikaně na konci cílové rovinky. Po jejím průjezdu vidím jak Mave jede pomalu v levé části tratě. Z boxů dostávám do sluchátek informaci, že dostal penalizaci za špatné projetí šikany. Smůla pro něj, štěstí pro mě. Asi bych ho nedokázal předjet. Valím před něj a myslím pouze na to, abych neudělal chybu a předposlední místo jsem si udržel. Podaří se mi v posledních dvou kolech neudělat nějakou větší chybu a do cíle přijíždím na předposledním místě. Hurrááááááá. Je to smutné, ale z předposledního místa mám prostě radost.
Z boxů se dozvídám, že Steev nestihnul už nikoho předjet a tak končíme za sebou. Body jsme nějaké získali, ale Steev jistě očekával větší bodový zisk.

Závěr

Zase jsem netrénoval, tak jak jsem chtěl. Monza byla pro mě zatím nejlepší trať z hlediska toho, jak se mi na ní jezdilo a poprvé jsem si doopravdy užil závod. Děkuji Ti Mave.
Příští závod se jede v Hockenheimu. Jednou jsem si trať projel a zatím se mi vůbec nelíbí. Já vím, že z jednoho projetí se nemá dělat soud, ale Monzu jsem si po prvním průjezdu zamiloval. Tak soudím, že mě ten pocit asi nepřejde. Tato trať mi přijde o hodně techničtější a to není nic pro mě. Je tam o hodně víc míst na výrobu chyb. Budu se snažit jejich výrobu minimalizovat.
Tak nazdar, jdu trénovat.

Žádné komentáře:

Okomentovat