Štítky

Běhání (64) Život (60) Povídka (22) RC létání (22) Korsika (18) PC hry (17) Geocaching (11) Humor (9) Kultura (7) 312 GTCup (5) Kolo (5) Úvaha (5) Endomondo (3) DCS (1) Deskové hry (1) Elite dangerous (1) Film (1) RC loď (1)

Úprava názvu

Myslím si, že změna názvu z "pravidelný občasník" na "občasný pravidelník" bude sedět více.

pondělí 27. července 2015

Pokus o první vodní kešku

Jednalo se tedy o pokus odlovu ne o pokus vytvoření nové kešky. To jenom aby bylo hned na začátku jasno.
Klasika. Plánoval jsem si výlet po keškách už od rána. Přišel jsem domů, ale na kolo se mi fakt už nechtělo. Venku ale bylo lépe než doma a to 38°. Venku konečně méně tzn. pod třicet. Vedra prostě trápí a byt se vyvětrat nedá.
Takže Lukáš mě přemluvil a tak jsem se sbalil. Oproti předchozí výbavě jsem si přibalil ručník a plavky. U Kolína na Sandbergu jsou asi tři kešky. Já jsem se tam jako malej taky jezdil koupat, ale to jsme tomu ještě říkali písák. Teď už je to moderněji nazvané, nebo mě to v mládí někdo zatajil. Naším cílem byla jedna u břehu, která má být asi šest metrů od břehu v třímetrové hloubce.

Batůžek sbalen a tak jsem vyrazil pro kolo. Sraz jsme měli blízko u jejich baráku. Tam jsme se shodli v tom, že máme málo napumpovaný kola. Vadilo to akorát mě a tak jsem si kolo nafoukal a vyrazili jsme.

Pozemková reforma

Cestou jsme si odlovili výše zmíněnou kešku. Já jsem na místě byl už podruhé. První odlov se mi nepodařil i když jsem hledal na správném místě a to v betonovém překladu. Keška byla umístěna na nové místo, takže nic neprozrazuji. Na novém místě byla během chvilky odlovena. Jeli jsme ještě okolo několika kešek které mám odlovené, ale Lukáš si je nechává na výlety s někým jiným. Chápu, aspoň bude mít motivaci.

Sandberg (písák)

Dorazili jsme na místo. Podle fotografie jsme se ujistili, že jsme správně. V okolí byl jenom jeden rybář, tak jsme přivázali kola ke stromu a šli zkoušet vodu. Byla jak kafe. Lukáš měl s sebou plavecké brýle, já jsem přivezl jeho podvodní kameru. Na místě jsme zjistili, že poslední odlov se povedl před dvěma roky. Tak to tedy naše nadšení dost zchladilo. Poslední logy byly staré pár dní a psalo se tam, že se majitel o svoje kešky asi nestará. Zkoušeli ji odlovit pomocí člunu a stejně se jim to nepovedlo.
No nic. Lezu do vody, aspoň si zaplavu a osvěžím se. Jsem přibližně na místě, tak zapínám kameru a nořím ji pod vodu. Lukáš nasadil brýle a potápí se pod vodu. Hlásí, že voda je kalná a je "prdlajz" vidět. Půjčuji si brýle a potápím se. Světlo rychle ubývá a klesá i teplota. Dostal jsem se maximálně do dvou metrů, ale spíš míň. Je to hrozně nepříjemný pocit. Nataženou ruku před sebou vidím jasně, ale to je všechno. 
Je mi jasné, že ze mě druhý Jean Cousteau nebude ani náhodou. Fuj hnus. Nechápu potápěče jeskyňáře. Viděl jsem jak si třeba sundají kyslíkové bomby a tlačí je před sebou, protože ta díra je tak malá, že je nemůžou mít na zádech. Tak dál.
Zkouším to ještě jednou, ale nemám na to odvahu. Vylézáme z vody a končíme pokus o odlov. Přiznáváme porážku, ale třeba se o porážku nejedná a keška tam není. Vyrážíme dál.

Truhla mrtvého muže

Lukáš měl spočítánu ještě tuto mysterku. V cestě se nám objevila překážka v cestě a to páska od Policie ČR. Nevíme proč to tam bylo, ale radši jsme jeli jinudy. Po chvíli jsme dorazili podle GPS na místo. Cesta k cíli vedla přes minové pole plné podpapíráků. Těch bylo. Asi jsme zvolili špatnou cestu. Pak se přidaly ještě kopřivy a ostružiny. A našli jsme ji. Malý hrobeček. Moc pěkně provedená keška.

Dobývání vesmíru - kdo byl první?

Tuhle kešku jsem měl spočítanou už dávno, ale na místě jsem se blbě podíval a tak jsem hledal jinde. Teď jsme přijeli na místo a po chvíli jsme vítězně drželi v ruce další pěkně vyvedenou kešku. Majitel si s tím dal práci a je pěkně tématicky udělaná.

PS: Podíval jsem se na listing Sandberg 1 a keška tam je. Den po naší návštěvě došlo k úspěšnému odlovu. Keška byla dál od břehu a nálezci ji umístili na původní pozici. Pomůcku na odlov máme připravenou, tak je čas vyrazit.

Žádné komentáře:

Okomentovat