Štítky

Běhání (64) Život (60) Povídka (22) RC létání (22) Korsika (18) PC hry (17) Geocaching (11) Humor (9) Kultura (7) 312 GTCup (5) Kolo (5) Úvaha (5) Endomondo (3) DCS (1) Deskové hry (1) Elite dangerous (1) Film (1) RC loď (1)

Úprava názvu

Myslím si, že změna názvu z "pravidelný občasník" na "občasný pravidelník" bude sedět více.

čtvrtek 7. července 2016

Já a dron


Něco úvodem


Pořídili jsme si 3D tiskárnu a díky tomu si Lukáš vytisknul kvadrokoptéru (drona). Nevím jaký je mezi tím rozdíl, nebo jestli je mezi tím vůbec nějaký rozdíl. Nehledal jsem to, nezkoumal jsem to. O 3D tisku taky někdy možná něco napíšu.

Kvadrokoptéra

Takže koptéra byla vytištěna a zbývalo sehnat další potřebné vybavení. To jsem našel při prohlídce inzerátů. Jeden člověk prodával vybavení své koptéry se slušnou slevou. Přidal k tomu i GPS jednotku, tzn. že bude schopná držet pozici na místě i ve větru a bude schopna létat podle vyznačené trasy. Kamera už na ní je připravená, takže natáčení akcí bude moct začít. Chybí už jenom maličkost - naučit se s ní létat.
Po úvodních problémech, které spočívají v naší neznalosti problému, se to Lukášovi povedlo zprovoznit. Při prvních pokusech reagovala pouze na povely nahoru a dolů. Nyní se již otáčí, kloní i klopí. Prostě poslouchá ve všech směrech - tedy jak koho.

Můj let

Lukáš přišel s koptérou a říkal" "Zkus si to."
"Je tady málo místa."
"To zvládneš."
"Jak chceš."
První poskoky po trávě na zahradě byly v pohodě. Zvuk má skvělý, takový kultivovaný. Představa toho zvuku nebude pro Vás složitá. Je to jako když se na vás řítí roj rozzuřených čmeláků.
Na otáčení reagovala koptéra nádherně, na stoupání a klesání taky. Akorát mi to přišlo línější na pohyby do stran a dopředu a dozadu. Možná jsem dával malé výchylky, nevím. 
Takže po chvíli jsem se osmělil a šel výš, tzn. tak maximálně do 2 m. Koptéra se začala blížit ke smrku. Když okolo nás začaly létat drobné větvičky a jehličí, nastal čas o pokus o přistání. To se povedlo. Sice jsem přistál do smrku, ale aspoň nás ta dřevina přestala ohrožovat.
Dostal jsem dobrý nápad. Dám si ještě jeden let. Chytrý člověk v nejlepším (i když to by bylo v tomto případě diskutabilní) přestane a tak já jsem si šel ještě zalítat. Stroj se krásně poslušně vznesl a majestátně plul vzduchem. Malou chybou bylo to, že letěl tam kam chtěl on a ne já. Po chvíli nastalo jeho blízké setkání třetího druhu. To setkání bylo s obvodem naší chaty. Co Vám budu povídat. Kámen je holt kámen a tak vyhrál.

Sečteno, podtrženo

Až budou aktivní všechny stabilizační systémy tak možná požádám o půjčení. Letadlo je na řízení pro mě o hodně jednodušší. Tady když stáhnu plyn, tak taky přistane, ale ne tak jak chci. Většinou se z toho stane igelitkovo-smetáčkový manévr. Každý asi pochopí o co jde, že? Prostě se vezme do jedné ruky smetáček a do druhé igelitka a do ní se nametou zbytky nešťastného stroje. 
Takže díky moc majiteli za půjčení tohoto stroje, ale příště musím na větší plochu. Musím mít víc času na přemýšlení, protože to řízení nemám zažité.
Díky a příští záznam snad bude mít optimistický závěr.

Žádné komentáře:

Okomentovat