Štítky

Běhání (64) Život (60) Povídka (22) RC létání (22) Korsika (18) PC hry (17) Geocaching (11) Humor (9) Kultura (7) 312 GTCup (5) Kolo (5) Úvaha (5) Endomondo (3) DCS (1) Deskové hry (1) Elite dangerous (1) Film (1) RC loď (1)

Úprava názvu

Myslím si, že změna názvu z "pravidelný občasník" na "občasný pravidelník" bude sedět více.

čtvrtek 16. března 2017

Spotify a Shazam

Někdy koncem minulého roku jsem se o této službě dozvěděl. Byla mi doporučena jedním známým. On ji s rodinou už nějakou dobu používá. Tedy né že bych o existenci této služby neměl ani tušení, to bych neříkal úplnou pravdu, neboli bych lhal. Již jsem to někdy zkoušel a testoval jsem i Deezer - podobná služba. Ani jedna mě v té době ale neoslovila.
Možná nyní nastala správná doba, nebo se ta služba vylepšila. Nevím. O co jde asi každý ví. Jak bych to jenom... no třeba takhle. Je to v podstatě hudební přehrávač v kterém je několik set tisíc skladeb, nebo možná i nějaký ten milion by se tam našel. Přesné počty jsem ale ale nehledal.

Zatím jsem v Spotify nenašel nic, co bych nenašel. Tato služba se dá provozovat zadarmo, nebo za měsíční poplatek. Ten je pro jednotlivce za 5,99 € měsíčně. Před koncem roku byla akce - tříměsíční účet za 0,99€. Tak jsem to zkusil a už jsem tomu propadl.

Rozdíly placené a free verze

Ruku do ohně za plný výčet rozdílů tedy rozhodně nedám. Tolik úvodem. Jak jsem psal, dá se to provozovat zdarma, ale má to samozřejmě nějaká omezení. 
  • Hudba je občas přerušována reklamami - dost otravné, ale dá se to akceptovat
  • Nemůžete používat službu offline 
  • Nemůžete tvořit playlisty
A prémiový je logicky opak:
  • Reklamy zmizí
  • Můžete používat offline
  • Tvoříte si playlisty a můžete je sdílet
  • Některé skladby nebo alba jsou pouze pro předplatitele
To že se mi občas skladba proložila reklamou, to bych asi přežil. Ve zkušebním období jsem si strašně zvykl na funkci offline. To je paráda. Stáhnu si to do mobilu a poslouchám si co chci a neutrácím data. Hlavně při cestě do práce a z práce. Mám vytvořený speciální playlist na cestu do práce z písní, které mě proberou.
V mobilu mám teď i víc místa, protože to zabírá méně místa než MP3. Další výhoda je, že nemusím nikde "shánět" hudbu a mám co mě napadne.
Je tedy jasné, že po skončení zkušebního období jsem se začal zajímat o prémium verzi. Podíval jsem se tedy na jejich stránky a tam jsem zjistil příjemnou věc. Mají i rodinný tarif. Ten stojí 8,99 €. Takže je jasné, že se to vyplatí už od dvou uživatelů. 
Rodinný tarif má samozřejmě svá omezení. První je, že je to maximálně pro šest uživatelů a druhá podmínka je taková, že musí bydlet na stejné adrese.

Dnešní objev

Dneska jsem objevil Ameriku. Už dlouhou dobu používám v mobilu aplikaci Shazam. Krátký popis. Slyšíte nějakou skladbu v rádiu, televizi atd. a líbí se Vám, ale nevíte co je to za písničku. Vezmete tedy mobil, spustíte aplikaci Shazam (musíte mít internetové připojení), namíříte mikrofon na zdroj hudby a za chvíli telefon zavibruje a sdělí Vám výsledek. Málokdy se stane, že skladbu nezná. No a dneska jsem slyšel něco v rádiu a tak jsem si to vyhledal. Koukám na telefon, co je to za písničku a od koho je. Najednou si všimnu známé ikonky a čtu "Chcete poslouchat skladbu v Spotify?" No sakra, jasně že chci. 
Naskočí Spotify a tam je samozřejmě hned možnost stáhnout album, nebo jenom skladbu. Tohle je tedy ďábelská kombinace.

Přeji příjemný poslech.

Žádné komentáře:

Okomentovat