Štítky

Běhání (64) Život (60) Povídka (22) RC létání (22) Korsika (18) PC hry (17) Geocaching (11) Humor (9) Kultura (7) 312 GTCup (5) Kolo (5) Úvaha (5) Endomondo (3) DCS (1) Deskové hry (1) Elite dangerous (1) Film (1) RC loď (1)

Úprava názvu

Myslím si, že změna názvu z "pravidelný občasník" na "občasný pravidelník" bude sedět více.

pátek 10. června 2016

Warbirdy nad Ratenicemi



Nevím jak ten nápad vzniknul, kdo je původcem myšlenky, ale vypadá to, že to byl dobrý nápad. Od včerejška máme další RC plochu v dojezdové vzdálenosti. Tato má své specifikum v tom, že přistání je dosti adrenalinovou záležitostí. A to jak ze strany "od stromů", tak i ze strany od domů. Dá se v tom vidět i plus a to v tom, že nás to nutí býti lepšími piloty. Je ten odhad vzdálenosti, ten je pro mě problém.



Včera tedy proběhl první ostrý test soukromého letiště. Počasí bylo naprosto super. Nebylo ani horko, protože se slunce občas schovalo za stromy. Celá

akce se prostě vydařila.
Otevření a testu letiště se s letadly účastnili: já, Hera, Lukáš a Steev.


Tak já jsem měl s sebou Alfu od Pelikána a Beavera od ŠADu. Jak jsem již psal, tak na tomto letišti je nejzajímavější přistání. Nejvhodnější na test přistání mi přišla Alfa. Sice hůře vytrácí rychlost, ale jsem si s ní jistější. Takže jsem přistání testoval s Alfou. Dráha je širší než na letišti v Potěhách a po uválcování je i lepší pro letadla s podvozkem.

První pokusy o přistání jsem dělal ze směru od baráků. Dle doporučení majitele letiště. Už čtvrtý pokus se vydařil a já jsem doklouzal až na konec dráhy.

Při první letu s Beaverem jsem odhodil bombu a u ní se rozbil čumák. S tím se ale při používání počítá. Je totiž konstruována ze tří dílů. Beaver padal při letu neustále na čumák, ale lítat se s tím dalo. Při posledním vzletu udělal Beaver kotrmelec a přišel o podvozek a o půlku vrtule, ale to byla jediná ztráta v letovém parku. Oprava nebude složitá. Aspoň vyzkouším, jak je zásoben náš místní RC obchod. Doufám, že to bude lepší než když jsem sháněl šroubky. Je asi připraven pro jinou sortu RC pilotů, protože zboží tam má dost, ale já si asi moc vymýšlím.

LukyKH


Tak ten přivezl vytištěnou kvadrokoptéru. Premiérový let byl připraven. Ono se totiž ukazuje, že řídící jednotka Arduflyer toho umí hodně, ale začátečníky je to docela složité. Vždy je něco za něco. Takže tady je to tak, že toho umí moc, ale člověk toho musí moc nastudovat.

Motory se tedy poprvé roztočily a koptera se začala lehce zvedat. Bohužel ale jenom přepadávala na stranu. Steev s Lukášem se dali do testování a zjistili, že se motory točí, ale to je vše.Motory zatím reagují pouze na tah. Na směry zatím nereagují. Takže další ladění bude pokračovat.

Dále měl s sebou klasiku - Rookie. U něj byla zkoušena jiná vrtule. A to vrtule s vyšším stoupání a tím pádem větším tahem při nižších otáčkách. Test proběhl úspěšně.

HeRa


Na ploše se objevil Spitfire. Koukal jsem, že mu Hera dal třílistou vrtuli. Po mém dotazu na změnu vrtule jsem se dozvěděl, že je to nový Spit. HeRa totiž vlastní letitého Spitfira od Parkzone a k Ježíšek mu přinesl nového od firmy Durafly.

No zkrátím to. Start, let i přistání v pohodě. Hera i Durafly prostě umí. Letový projev je krásný a letadlo je to hodné i na malých rychlostech. Hera dělal průlety pro kameru, ale asi zatím nemá takový odhad a tak jednou málem trefil větrný pytel a při druhém "záběru pro kameru" jsem si musel sednout na zadek, abych nedostal pohlavek od Spita. Bylo vidět, že má z jeho prvního letu radost.

Steev


Po úspěchu Spita se Steev odhodlal a smontoval P-47. To je letadlo vytištěné na 3D tiskárně. Létá hezky, ale zatím všechny lety končily tak, že se musela nějaká část tisknout znovu.

Vzlet proběhl bez problémů. Herovi jsem půjčil baterku a tak šel do vzduchu s ním. P-47 a Spit tak spolu brázdili Ratenický vzdušný prostor. Pak nastalo nevyhnutelné a P-47 musel jít na přistání. Nejdříve provedl perfektní přistání Spit a po něm šel na řadu Steev. Jednalo se o první let při kterém byl proveden vzlet z podvozku. Nervozita pilota byla vidět. První přiblížení proběhlo v pohodě a tak se přiblížení přetavilo v přistání. Nechal letadlo krásně vyběhnout a to zastavilo na konci dráhy. První let i přistání na kola dopadlo úspěšně.
Test a vlastně otevření letiště dopadlo skvěle. Herovo úsilí přineslo ovoce.



Žádné komentáře:

Okomentovat