Štítky

Běhání (64) Život (60) Povídka (22) RC létání (22) Korsika (18) PC hry (17) Geocaching (11) Humor (9) Kultura (7) 312 GTCup (5) Kolo (5) Úvaha (5) Endomondo (3) DCS (1) Deskové hry (1) Elite dangerous (1) Film (1) RC loď (1)

Úprava názvu

Myslím si, že změna názvu z "pravidelný občasník" na "občasný pravidelník" bude sedět více.

pondělí 13. června 2016

World Carp 2016 na Katlově

Asi tak před čtrnácti dny proběhl druhý ročník mistrovství světa v kaprařině. Hrozný slovo. Myslím si, že jsem ten název napsal správně. Ono tedy není o co stát ani v angličtině. Carp cup. No uznejte, taky nic moc. Taky si ty angličani mohli dát víc práce s vymýšlením své slovní zásoby. Moc fantazie v tom není, že? Vzali slovo kapr a trochu ho předělali a vzniklo carp.
To mi připomíná ten starý vtip jak slováci vymýšleli nová slova pro slovenštinu. Napíšu jenom kousek, já si ho tedy ani celý nepamatuji, takže by se dalo vlastně  říct - z nouze ctnost.

No takže vymýšleli nová slova. Jejich národní buditelé seděli u stolu s našimi národními buditeli a jak je u nich zvykem, tak dobré jídlo zapíjeli tvrdší ohnivou vodou. V pozdních hodinách byli již společensky unaveni a proběhlo to asi takto. Omluvte sníženou kvalitu slovenštiny:
"Povedz mi. Ako sa u vás hovorí tomu, keď je venku na figu vidieť?"
"Nejsssseeemmm si jisssstý co tímmm myssslííššš, ale asssi tma nee?" Naši toho vydrželi trochu méně.
"Nie to nie. Myslím keď je venku ako po kúpeli."
"Jooo ahááá. Ty myssssslíš takovou tu páruuuu."
"Áno, to je ono. Ale ako tomu hovorítě. Para to nieje."
"Noooo to je přece ml, mlh, hml, nooooo sakra mlha přeeeceee."
"Jááááj. To je ono. Vy mátě mlhu, my buděme mať trebá, trebá a už to mám. My tomu buděme hovoriť hmľa."
No a slováci měli další nové slovo.

Zpátky k tématu

V sobotu bylo slavnostní ukončení závodů a vyhlášení vítězů. Po vyhlášení měl pan Vágner zase zajímavou přednášku o svých cestách. To už se ale začaly stahovat mraky a drobně pršet. Večer měla vystoupit slovenské kapela No Name. Minulý rok vystoupil Miro Žbirka a o tom jsem psal. K večeru se pořádně rozpršelo a tak jsem oželel možnost vidět tuto skupinu a strávil jsem večer u krbu. Jediná změna pro mě byla v tom, že jsem je neviděl, ale jenom slyšel. Ozvučené to bylo slušně.
Druhý den byla doprovodná akce nejen pro děti. To byla změna, protože minulý rok se akce konala jenom v sobotu. Byla tam indiánská vesnička a vláček pro děti. Dále tam měla stánek stanice ČT Déčko a své pódium tam mělo rádio Blaník.
Takže nejspíš příští rok se můžete přijet podívat.

Žádné komentáře:

Okomentovat