Štítky

Běhání (64) Život (60) Povídka (22) RC létání (22) Korsika (18) PC hry (17) Geocaching (11) Humor (9) Kultura (7) 312 GTCup (5) Kolo (5) Úvaha (5) Endomondo (3) DCS (1) Deskové hry (1) Elite dangerous (1) Film (1) RC loď (1)

Úprava názvu

Myslím si, že změna názvu z "pravidelný občasník" na "občasný pravidelník" bude sedět více.

úterý 17. června 2014

Nová vysílačka

Trocha historie

S Rc létáním jsem začal jenom před pár lety. Před tím jsem hrál jenom simulátory na PC a tohle byl pro mě další logický krok. Počáteční investice mě trochu překvapila, i když jsem kupoval věci z druhé ruky. Ale vyplatilo se začínat s pomocí modeláře a ne za pomocí obchodníka, jak jsem se nedávno přesvědčil. Mám ale jenom jednu zkušenost, tak nechci házet prodavače do jednoho pytle, ale jednomu známému, prostě podle mě neporadili do začátku dobře. Já si myslím, že pro začátečníka je nejlepší model s tlačnou vrtulí. Opravy, kterým se asi nikdo na začátku nevyhne, se prostě lépe provádějí a finančně to méně bolí.

Vysílačky

Hitec Flash 5X

Moje první vysílačka. Koupil jsem ji od jednoho modeláře a s ní vlastně celé vybavení. Také jsem si pořídil první model, což bylo delta křídlo. Pro mě super věc, jak jsem psal výše. Na počáteční otloukání paráda. Dolepil jsem si do něj akorát uhlíkové výztuhy a vyměnil řídí plochy za balzové na plastových pantech. Při létání na chatě jsem v několika místech pociťoval nevýhody 35 MHz systému a to rušení. No ono se není co divit, když tam lítám mezi dráty. Největší problém bylo jedno místo, kde mi to letadlo kopalo pěkně. Potom jsem se dozvěděl, že tam mají Wifinu. No prostě podobná rušení mě přivedla k nápadu na změnu vysílačky a systému. Začal jsem pátrat na čem budu provozovat 2,4 GHz. Našel jsem stránky Richarda Mrázka (RiMr) http://ok-rimr.com/ a tam jsem objevil moji další vysílačku.

Turnigy T9X

Hned jsem se pro tuto vysílačku nadchnul. Příznivá cena, displej, 9 kanálů atd. Kontaktoval jsem RiMra a začal tahat moudra. V základu je to velmi levná vysílačka, ale po úpravách se cena zvýší, ale ani tak se nedostane nijak hrozně vysoko a úpravy se vyplatí. Bohužel jsem chytil období, kdy už modeláři, díky různým vykukům, přestali dělat úpravy zdarma a začalo se za to platit. Ale na druhou stranu se jim nedivím, protože proč to dělat zadarmo když se žádosti hromadí a někdo na tom potom dokonce ještě vydělává. To jenom pro vysvětlení. Takže jelikož nejsem zručný elektroamatér, tak jsem využil velmi rád jeho služeb a vysílačku jsem si nechal vylepšit. Podsvícení, výměna modulu Flysky za Frsky (ač se to nezdá je to velký rozdíl), výměna baterie atd. Ještě mi postavil nové delta křídlo Swift II. Letové vlastnosti nesrovnatelné.
No a Lukáš si pořídil na radu jednoho prodejce (to je ten případ popsaný výše), kterému říkal že chce model pro začátečníky, Alfu 1500. No pár startů a rozbitý čumák, výměna hřídelky, regulátoru atd. No prostě ho to málem odradilo. Setová vysílačka, dodávaná k modelu, má strašně ostré výchylky a jak se praví v jednom filmu "...i já jsem s tím měl problémy..." Po poradě s RimRem si od něj nechal postavit model Rookie a ten jsme si teď v neděli přivezli. Já jsem mu k němu postoupil svoji T9X a pořídil jsem si svo zatím poslední vysílačku.
 


Taranis

Taranis přišel i s kufříkem, což jsem se dozvěděl, byla akce, která již skončila. No aspoň někdy mám kliku. Pro mě je to v podstatě Turnigy T9X po všech vylepšení, akorát tady je to od výrobce. Mám ji dva dny a neměl jsem se moc čas koukat co umí a ani jsem s ním nebyl lítat, ale co jsem si všimnul, tak mluví. Když bych měl nějaká telemetrická čidla, tak mi bude oznamovat údaje hlasem a ne jenom na displeji. To by bylo všechno, jsem se nějak rozepsal.
Takže teď musíme nastavit vysílačky na mod učitel žák a zkusit pustit Rookieho do vzduchu. Já učitel. No potí se mi ruce už teď, i když Rookie je prý přestabilizované letadlo. Uvidíme.

Žádné komentáře:

Okomentovat