Štítky

Běhání (64) Život (60) Povídka (22) RC létání (22) Korsika (18) PC hry (17) Geocaching (11) Humor (9) Kultura (7) 312 GTCup (5) Kolo (5) Úvaha (5) Endomondo (3) DCS (1) Deskové hry (1) Elite dangerous (1) Film (1) RC loď (1)

Úprava názvu

Myslím si, že změna názvu z "pravidelný občasník" na "občasný pravidelník" bude sedět více.

úterý 26. května 2015

Alfa letos poprvé

Včera bylo krásně pod mrakem, tak jsem se rozhodnul, že si půjdu zalétat. Letos teprve podruhé. Lukáš si vzal Rookie a Alfu a já Swifta. Dojeli jsme na naše oblíbené místo. Asfaltová cesta a kolem pole. Už se těším a zároveň se bojím až budu na té cestě zkoušet přistání. Vítr pofukoval velmi mírně a tak se nám létalo dobře. Lukáš musel tedy použít silnější baterku, aby se mohl probíjet větrem.
Můj Swift po výměně serva neustále padá na stranu. Musím se na to podívat. Musím posunout táhlo, protože trim už mám na doraz. Vylítal jsem obě baterky asi za stejnou dobu jako Lukáš jednu.
Potom se rozhodl, že bude první letošní let Alfy. Jak jsem koukal, tak ji krásně zespodu olaminoval. Od čumáku až po konec. Má hezkou modrou barvu. Když ji začal připravovat na let, tak od vilek přišli dvě paní. Jedna starší. Docela mě překvapilo, že na vycházku vyrazili kvůli nám. Prý měli aspoň důvod vyrazit na procházku.
Alfa byla připravena na start a paní to bedlivě sledovaly. No mě by to znervózňovalo. Nevím jak na tom byl Lukáš, ale asi mu to taky nepřidalo na klidu. Byl jsem požádán o asistenci při startu. Jak víme, Alfa je neposedná potvora, někdy. No dneska zase byla, ale to jsme se dozvěděli až za chvíli. Takže start připraven. Motorová zkouška - málem jsem ji neudržel. Tah má slušný. Jdu k nejvzrostlejší vegetaci, aby případné neplánované přistání bylo co nejměkčí.
Lukáš dává plyn a já pouštím vodorovně Alfu do vzduchu. Hodil jsem ji dle dohody proti větru. Alfu hned po startu zachytil nečekaný poryv větru. Alfa se vzpíná, dělá nám přemet přes hlavu. A asi za dvě sekundy po startu přistává do nižšího porostu za námi. Byl to tedy fofr, přesto stihnul Lukáš stáhnout plyn a vyhnout se autu. Vypadalo to na přímý zásah. Nevím jestli bych to já stihnul. Alfa přistála na čumák, ale díky olaminování to dopadlo relativně dobře. Po prvním ohledání:
  • prasklý čumák, ale není zmáčklý, shrnutý
  • výškovka mi přišla trochu do V, ale dolů
  • směrovka je trochu volnější - připojení k trupu
  • vrtule šla ztuha, ale to bude v pohodě
No prostě to dopadlo velmi dobře - díky olaminování. Až na tuhle příhodu, která trochu zkazila náladu se lítalo dobře.
Jestli bude počasí, čas, nálada atd. tak ve čtvrtek budu poletovat na novém místě. Uvidíme.

Žádné komentáře:

Okomentovat