Štítky

Běhání (64) Život (60) Povídka (22) RC létání (22) Korsika (18) PC hry (17) Geocaching (11) Humor (9) Kultura (7) 312 GTCup (5) Kolo (5) Úvaha (5) Endomondo (3) DCS (1) Deskové hry (1) Elite dangerous (1) Film (1) RC loď (1)

Úprava názvu

Myslím si, že změna názvu z "pravidelný občasník" na "občasný pravidelník" bude sedět více.

pondělí 25. ledna 2016

Pečeme grafickou kartu, zn. snadno a rychle


Tak jsem si hrál Mass effect a najednou se mi rozpadl obraz. Na obou monitorech byla vidět akorát černobílá šachovnice. Takže restart počítače. Při nabíhání se objevovaly bílé proužky už při startu systému. A sakra, tak to asi nebude problém Win, když ještě nenaběhly. Hned mě napadlo, grafická karta je v háji. No měl jsem ji dlouho a kupoval jsem ji starší, ale vždy to nemile překvapí.
Takže jsem ji vyndal, rozebral, vyčistil a s nadějí vrátil zpátky. Pustil jsem PC a bylo to úplně stejný. Tak jsem ji dal do druhého PC - to samý. Vzal jsem z druhého PC kartu a šlo to. Bylo to jasný, grafická karta se se mnou rozloučila. Už jsem ji chtěl rozbít a vyhodit, ale řekl jsem si, že to můžu udělat kdykoliv. Takže jsem se dal do
hledání náhrady.
Zjistil jsem, že na i na dnešní dobu ještě není úplně mimo a to jen potvrdilo moje pocity z jejího používání. Její výkon mi postačuje. Za pár dní jsem šel z práce a žena si mě odložila do jednoho obchodu. A tam jsem s jedním známým diskutoval a dostali jsme se i na moji grafickou kartu. Řekl mi, že občas na kartě může objevit po nějaké době studený spoj, prasklinka a karta přestane korektně pracovat. Takže jako poslední pokus před vyhozením se dá do trouby a většinou potom ještě nějakou dobu funguje.
Koukal jsem jak blázen, ale doma jsem sednul k netu a hledal. Našel jsem pár diskuzních fór a tam potvrzovali jeho radu. Opravdu se to velmi výjimečně nepovedlo. Jak jsem si říkal už předtím, vyhodit to můžu kdykoliv. Takže jsem jednal dle návodu. Tipy na teplotu se vetšinou přikláněli k 200°C a čas byl nejčastěji deset minut. Troubu jsem nastavil na požadovanou teplotu a časovač byl též připraven.
Kartu jsem odstrojil co to šlo. Teplovodivou pastu jsem utřel a plastové díly, které nešly sundat jsem obalil alobalem. Trouba právě oznámila, že dosáhla stanovené teploty. Tak jsem do ní vložil kartu a spustil stopky. Po uplynutí času, jsem ji vyndal a dal chladit. Bylo už pozdě a tak jsem to nechtěl uspěchat a říkal jsem si, že počkám do druhého dne.
Ráno jsem kartu vzal a zamontoval do PC. Pustil. Zadržel dech, mačkal všechny čtyři palce, zatínal zbylé zuby a modlil se k tomu nahoře. Tím nemyslím toho v sedmém patře. Ještě výš. Ne ani k tomu v osmém patře, jelikož máme jenom sedm pater. Ne paní, ani k vrchnímu veliteli ozbrojených sil to nebylo. Bylo to k tomu na bílém obláčku. No ale to zas jinde jsme.
Prostě jsem napjatě sledoval, co se objeví na obrazovce. Světe div se. Nejen že se NĚCO objevilo, ale ono se objevilo to co tam mělo být. Karta funguje. Je mi jasné, že je to prodloužení její životnosti, ale mám z toho radost. Uvidím o kolik jí tento experiment prodlouží život.
Exhumace karty a provedení návratu proběhlo 22.01.2016. Druhý den v odpoledních hodinách byla namontována a spuštěna. Držím jí a sobě palce ať nám to ještě hodně dlouho spolu vydrží.

Žádné komentáře:

Okomentovat