Štítky

Běhání (64) Život (60) Povídka (22) RC létání (22) Korsika (18) PC hry (17) Geocaching (11) Humor (9) Kultura (7) 312 GTCup (5) Kolo (5) Úvaha (5) Endomondo (3) DCS (1) Deskové hry (1) Elite dangerous (1) Film (1) RC loď (1)

Úprava názvu

Myslím si, že změna názvu z "pravidelný občasník" na "občasný pravidelník" bude sedět více.

pondělí 1. června 2015

Gyro poprvé v akci

Tak nastal ten správný okamžik. Lukáš už měl gyro nějakou dobu namontované a už ho i zkoušel za letu. Letadlo se ale nechovalo tak jak mělo. Při zapnutí gyra padalo na stranu. Ještěže se dá gyro vypínat a zapínat pomocí vysílačky. Na důvod tohoto chování přišel a následně odstranil. Gyro bylo potřeba zkalibrovat. To trvalo jenom chvíli. Vzali jsem letadla a vyrazili na místo o kterém jsem dlouho přemýšlel, ale ještě jsem tam nedošel. Teď na to konečně došlo. Vzali jsme si ještě křesílka a vyrazili. Na místě jsme zjistili, že docela slušně fouká, ale to bylo vlastně dobře. Na zkoušku gyra se to vyloženě hodilo. No mě moc ne, protože na deltě (Swift) gyro nemám. Oproti Rookie mám ale výhodu v přebytku výkonu.
Usadil jsem se do křesla a čekal na start. Lukáš šel kousek do pole, dal plyn, hodil letadlo a to uletělo pár metrů a zase přistálo. Druhý pokus dopadl stejně. Díky vysokému porostu přistával Rookie jako peří. Asi díky nervozitě (nedivím se) dával málo plynu a hlavně to neházel silně, takže letadlo nedostalo pořádný počáteční impulz.
Na třetí pokus se otočil proti větru ale i cestě. No prostě na třetí pokus se Rookie vznesl do oblak. Já jsem šel do vzduchu taky. Před tím jsem měl za sebou taky úpravu. Po výměně serva mi delta padala pořád na stranu. Trim jsem měl už nadoraz a tak jsem posunul táhlo. Jasně mohl jsem to řešit subtrimem, ale prostě se mi nechtělo.
Po startu se delta vzepjala jako divoký kůň a já musel hodně potlačit, abych se výkrutem nedostal zas na zem. Povedlo se mi to ukočírovat a trimem srovnat. Nenosilo to a tak jsem si vždycky vystoupal na hranici viditelnosti a plachtil. Zajímá mě, jak vysoko lítám. Asi tam fakt někdy naložím mobil.
Lukáš zahlásil, že bude zapínat gyro. Tak jsem řekl ať počká, že si dám letadlo tak, abych ho mohl sledovat. Hlásil jsem připravenost jako divák a Lukáš to zapnul. Rookie nikam nepadal a letěl rovně. Já jsem tady změnu nepozoroval, ale Lukáš říkal, že to funguje dobře. Letadlo moc nereagovalo na nárazový vítr a nemusel tolik hrabat do řízení. No prostě úspěch. Já měl radost i za něj, protože stejné gyro vlastním, akorát leží zatím  v šuplíku. Přistání proběhlo v pořádku a tak jsem mohl jít dolů i já.
Na přistání jsem šel proti větru a protože se slušně rozfoukalo a opravdu to nenosilo, tak jsem přistával jako vrtulník. Přistál jsem taky v prohodě a protože Lukáš měl jenom jednu baterku, tak jsem do vzduchu už nešel. Má tedy dvě, ale na dvojčlánek to dneska prostě nebylo.
Po návratu na nás čekaly brambory na šlehačce, ale to je už jiná pohádka...

Žádné komentáře:

Okomentovat