Štítky

Běhání (64) Život (60) Povídka (22) RC létání (22) Korsika (18) PC hry (17) Geocaching (11) Humor (9) Kultura (7) 312 GTCup (5) Kolo (5) Úvaha (5) Endomondo (3) DCS (1) Deskové hry (1) Elite dangerous (1) Film (1) RC loď (1)

Úprava názvu

Myslím si, že změna názvu z "pravidelný občasník" na "občasný pravidelník" bude sedět více.

čtvrtek 4. června 2015

Včerejší nákup na Steamu

Když jsem včera pustil počítač, tak jsem si řekl, že jsem se dlouho nedíval na obchod Steam. A proč? No jestli nejsou nějaké slevy. Ony jsou tedy pořád nějaké, ale slevy na něco zajímavého pro mě. Velké slevy jsou totiž každé léto. A když říkám velké, tak fakt velké a většinou, dalo by se říct i bohužel, hodně zajímavé. Těším se na ně asi jako hodně lidí, na druhou stranu se obávám, abych moc nenakupoval. Takže jsem se tam včera podíval a byla tam jedna zajímavá položka. Byla tam moje oblíbená hra z mé oblíbené herní série. X-COM. Hrál jsem to od prvního dílu, který byl prostě nejlepší. Bývá to i s filmem, že případný druhý a další díl bývá slabší. Jsou i výjimky. Odbočka - slovo výjimka jsem léta psal špatně a špatně ho říkám, ale u špatné výslovnosti zůstanu. To by bylo ale na samostatný článek. Takže...

Trochu historie (počítačové)

Jak jsem psal výše, hrál jsem už první díl, který se jmenoval UFO: Enemy Unknown. Hra vyšla v roce 1994 - pro někoho pravěk - a byla prostě úžasná. Námět to byla taková klasika. Jak se říká, klišé. Zemi napadli mimozemšťané a my jsme šli rodnou planetu bránit. Ale to provedení bylo skvělé. Vybrali jste si na Zemi místo kde bude hlavní základna a začali ji budovat. Stavět radar, výzkumnou místnost, výrobní místnost, ubikace, sklady.
Radar zachytil neznámý objekt (UFO) a vy jste dali příkaz stíhačce k útoku. Mohli jste ji zničit, nebo se ji snažit poškodit, aby museli přistát. Když přistáli, tak jste si sestavili tým a transportním letadlem vyrazili na místo přistání. Teď se to přepnulo z budovatelské na tahovou strategii. Vystoupili a šli po ufounech. Po návratu na základnu se vědcům předaly nalezené věci a těla mimozemšťanů. Díky tomu jste potom zlepšovali zbraně, brnění, lodě, nebo i schopnosti vojáků. Zlepšovali a rozšiřovali jste vybavení základny a stavěli po světě další základny. Najímali jste vědce, pracovníky do výroby. Museli jste sestřelovat UFO nad danou zemí. Když se vám moc nedařilo, tak vám ten příslušný stát přivřel finanční kohoutky, atd. Postupem času jste měli i zbraň na omráčení ufounů a celu na jejich "ubytování". Díky výslechům velitelů jste získali souřadnice jejich planety a tam jste si to potom s nima vyřídili. Mohl bych toho napsat hodně, protože i po těch letech jsou na to živé vzpomínky a tohle je tedy ve "zkratce".

Koupit - nekoupit

X-COM: Enemy Unknown je vlastně taková reinkarnace prvního dílu. Pro takové počítačové dinosaury jako  jsem já, je to lahůdka. Staré věci v nové grafice. Hratelnost podobná, v něčem lepší v něčem horší. No a teď se dostávám k tomu co jsem chtěl napsat. Myslel jsem, že to budou tři čtyři řádky a bude to trapně krátký. Teď se musím hodně krotit aby to nebylo dlouhý. Takže koupit, nebo ne? Bylo to ve slevě a už jsem si to měl možnost zahrát, takže určitě koupit. S bráchou sdílíme účty na Steamu - děkujeme Valve za ten nápad - a tak nemusíme kupovat hry dvakrát. Ještě jsem se šel tedy radši podívat, jestli ji už brácha nevlastní. Nevlastní. Ok. Zpátky do obchodu.

Nákup

A sakra. Do konce akce zbývá 20 sec. No páni. Jsou tam tři možnosti. Co teď, CO TEĎ?! Honem, honem. Je tam samostatná hra a pak dva balíčky. Co vybrat? Vybírám ten, který obsahuje tři DLC. Stojí 7,49 místo 29,99. Tak to jde. Stíhám to dát do košíku za 7,49. Uf. Přesměrování na Paypal. Heslo, atd. Další stránka. Najíždím na tlačítko zaplatit. Koukám pro jistotu na cenu. Co to, no toto, cože? COŽE?! Částka k zaplacení 29,99. Zaplatit? Tak to ne, to tedy nechci. Vypínám Paypal a vracím se do obchodu. "U položky v košíku byla změněna cena." Díky moc, všiml jsem si. Ok. Odstranit z košíku.

Nenákup

No zkusím to vezmu to z té pozitivní strany. Ušetřil jsem a stejně bychom to nehráli. No a další poučení - cena se změní i když se to stihne dát do košíku. Musí se to stihnout i zaplatit v době konání akce. A to je vlastně to, co jsem chtěl napsat.

Žádné komentáře:

Okomentovat