Štítky

Běhání (64) Život (60) Povídka (22) RC létání (22) Korsika (18) PC hry (17) Geocaching (11) Humor (9) Kultura (7) 312 GTCup (5) Kolo (5) Úvaha (5) Endomondo (3) DCS (1) Deskové hry (1) Elite dangerous (1) Film (1) RC loď (1)

Úprava názvu

Myslím si, že změna názvu z "pravidelný občasník" na "občasný pravidelník" bude sedět více.

úterý 6. října 2015

Jakoby epidemie

Jakoby

Ne tedy, že by se na Česko řítila jakoby epidemie, ale už delší dobu je tu epidemie slova "jakoby". Všímám si toho už nějakou dobu a určitě nejsem sám. Hlavně ta "mladší" generace to dost používá. I moji dceru to postihlo, ale již je doufám vyléčená. Terapii vedl její děda. Když řekla to slovo, tak hned padla otázka: "Tak jakoby, nebo doopravdy." A zafungovalo to. Vydal bych na to slovo embargo, jako se to povedlo se jménem Voldemort. Akorát nevím jak se takový zákaz vyhlásí.
Je to taková strašná nákaza, že čekám, až to uslyším z televize. Možná se to tam už používá, ale já ji moc nesleduji, tak jsem to možná přeslechl.
Nápad, že něco sepíšu jsem dostal v momentě, když mě v práci navštívil asi samotný guru a propagátor tohoto slova. Ona to tedy byla žena, ale nevím jestli guru má
ženský tvar a vymýšlet to nebudu. Jak otevřela pusu, tak se to na mě začalo hrnout.
Nebude to doslovný přepis konverzace, protože to byla taková smršť, že jsem nestíhal, ale hlavní perly snad mám. Hodně sil jsem totiž spotřeboval na kousání do rtu, abych nevyprsknul smíchy. Ona to vlastně nebyla ani moc konverzace, spíš monolog. Já jsem se soustředil (popsáno výše) a tak jsem vydával jenom zvuky jako "hmmm", "ano" atd.
Guru: "Dobrý den."
Tohle bylo v pohodě, ale pak...
Já: "Dobrý den."
A je to tady, jedeeeeem.
Guru: "Já jsem jakoby udělala vysokou školu, takže jsem teď jakoby bakalář a potřebovala bych to tedy jakoby zapsat do rejstříku."
Já, kousaje se do rtu: "Ano."
Guru: "Takže já tady mám s sebou jakoby ten diplom, tak jestli si ho jakoby ofotíte, abyste to mohli jakoby zapsat."
Já: "Ano."
Tohle ještě šlo, ono totiž přišlo něco lepšího a to jsem málem neustál.
Guru: "Já jsem vlastně ještě jakoby těhotná, takže budu mít jakoby dítě a možná se mi změní jakoby příjmení."
Tohle byl tedy kalibr. Jak říkám Guru. No pak ještě chvíli nezávazně jakobyovala, ale laťku těhotenstvím nasadila vysoko, takže si to už nepamatuji. Přísahám, že si nevymýšlím. Ať se propadnu do západního Německa, jestli lžu.
Věřím, že i já mám nějaké slovní spojení, nebo slovo, které často používám, ale doufám, že nemám takovou frekvenci.
Teď jsem si vzpomněl, že jedna moje kolegyně taky měla takové slovní spojení a to bylo "prostě jako". To bylo taky pěkný. Občas brněly uši.
Tak a to je pro dnešek vše milé děti.

Žádné komentáře:

Okomentovat