Štítky

Běhání (64) Život (60) Povídka (22) RC létání (22) Korsika (18) PC hry (17) Geocaching (11) Humor (9) Kultura (7) 312 GTCup (5) Kolo (5) Úvaha (5) Endomondo (3) DCS (1) Deskové hry (1) Elite dangerous (1) Film (1) RC loď (1)

Úprava názvu

Myslím si, že změna názvu z "pravidelný občasník" na "občasný pravidelník" bude sedět více.

pondělí 1. června 2015

Letecký den s HeRou (Omega Pelikán)

Konečně to vyšlo a ve čtvrtek jsem se stavil u kamaráda kulaka. Má to tam krásný, ale nechápu kde na to bere čas. No ale já si přijel zalétat.

Příprava

Sedli jsme si pod pergolu, dali jsme si dobrou kávičku a začali s přípravou. HeRu totiž čekal první let s novým modelem. Jedná o Omegu od Pelikána. Větší sestřičku Alfu znám, má ji Lukáš. Přišlo mi to jako zmenšená Alfa. Takže po zkušenostech s ní, jsme potlačili výškovku. Potom jsme na vysílačce (Taranis plus) nastavili dvojité výchylky - 100 a 40%. Všechno už měl nainstalováno - kromě baterky. Ohledně jejího umístění jsme volali ještě jednomu od "nás", ale ten bohužel nebyl na příjmu. Nakonec ji necpal někam, kam se vešla a těžiště bylo v pohodě.

Jdeme na to

Mezitím se mi dobíjela moje kamerka a tak jsem ji přidělal zespodu na suchý zip. Vyrazili jsme na letovou plochu. Málem mě bolely nohy, než jsme se dostali přes všechny jeho pozemky na místo. Na cílové (přistávací a vzletové) ploše rostla asi půlmetrová tráva. Super podmínky. Obával jsem se pouze dvou věcí:
  • plot nalevo a vepředu
  • (hodně) vysoké stromy
  • fotbalové hřiště
Jak se ukázalo, tak druhé položky jsem se obával oprávněně.

Můj let

Jsme na místě a HeRa prohlásil, že dá cígo na uklidnění a že první mám letět já. Ok. Letadlo připravený, kamera namontovaná, tak ji pouštím. Kontrola směru větru a start. Kousek nad zemí dostává kopanec z boku, ale stíhám vyrovnat a stoupám. Sakra, pořád to padá na stranu. Trim nadoraz, musím to seřídit. Mám minimálně dvě možnosti:
  1. Hardwarově - posunout tyčku.
  2. Softwarově - použít subtrimy
Vybral jsem si možnost číslo jedna a doma to hned udělám. No ale teď jsem ještě ve vzduchu a snažím se vystoupat a něco natočit. Něco se snad povedlo, tak se ptám jestli už nechce jít létat. Odpověď zní ano a tak jdu na přistání. Zase nalítávám velkým obloukem, nevím proč to pořád dělám. Letím kolem těch vysokých stromů. Když začnou větve zakrývat letadlo, tak začínám tušit, že to není v pořádku. Místo do trávy přistávám do horních pater stromu. Při mé šikovnosti se letadlo propletlo skrz všechny větve a spadlo až na zem. Rána do stromu ani na zem to nebyla, tak jsem měl strach akorát o kameru. Tedy o to, že jestliže spadla, tak jsem měl strach abych ji našel. Letadlo bylo v pohodě, ale bez kamery. Ta naštěstí ležela asi 20 cm od něj.Našel ji HeRa, ale to je vědět na nesestříhaném videu.

Let HeRy

Dostávám důvěru abych Omegu hodil. Říkám, že ji budu házet pomalu vodorovně, tak aby se na to připravil. HeRa dělá motorovou zkoušku. Taky mi to ale mohl, divočák jeden, říct. Měl jsem co dělat ji udržet. Tak tři, dva, jedna, start. Omega, ač potlačená, jde pěkně nahoru. HeRa trimuje a Omega poslušně létá. Pěkně s ní poletuje a po chvíli v pohodě přistává. Chci si to s ní tak zkusit a povolení dostávám.

Můj let s Omegou

Už jsem Omegu viděl létat na srazu a tak vím, že umí být pěkně divoká. Ještě, že jsme tam dali ty 40% výchylky. Úplně to stačí a je to dost pohyblivé. Jediné co se mi nelíbilo, bylo to, že se sklopka občas nechtěla na první pokus roztočit. Přišlo mi, že se zasekává o kabinu. Jinak se mi letový projev líbil moc. Po přistání jsem zjistil, že jí vyjíždějí křídla jako Alfě.

Závěr

Pěkný elektrovětroň o rozpětí 1200. Alfa má 1500. U Omegy mi přijde, že má pevnější spojku křídla. U Alfy když trochu blbnu, fakt trochu, tak si Alfa chce zatleskat křídlama o sebe jako holub. Takže díky za půjčení a těším se na další lety.

Žádné komentáře:

Okomentovat