Štítky

Běhání (64) Život (60) Povídka (22) RC létání (22) Korsika (18) PC hry (17) Geocaching (11) Humor (9) Kultura (7) 312 GTCup (5) Kolo (5) Úvaha (5) Endomondo (3) DCS (1) Deskové hry (1) Elite dangerous (1) Film (1) RC loď (1)

Úprava názvu

Myslím si, že změna názvu z "pravidelný občasník" na "občasný pravidelník" bude sedět více.

sobota 20. června 2015

Zážitkový víkend s vodou na chatě

Rozhodl jsem se, že se v sobotu budu na chatě zabývat vodou.

Solární sprcha

Na chatě máme sud na sprchování se venku a mě popadla myšlenka na vyzkoušení populární solární sprchy. Už jsem plánoval nákup a měl ji vybranou a v tom mi byla nabídnuta sprcha na vyzkoušení. Tak jsem nabídku přijal. V sobotu jsem dojel na chatu a po snídani jsem šel na to. Sprcha je přidělaná na dlaždici, tak jsem šel nejdřív připravit pro ni místo. Protože je zahrada ve svahu, tak jsem musel vyrovnat zem pískem. Po chvíli se nám to za pomocí vodováhy povedlo. Je hrozný sucho, zem je vyprahlá, tak šlo ztuha. Sprchu jsem přišrouboval a napustil vodou. Byla připravena k provozu. Svítí na ní slunce přibližně od půl jedenácté až do večera, tak uvidíme.

Filtrace

V pátek se Lukáš rozhodl vyčistit čerpadlo od bazénové filtrace. Rozebral, vyčistil, promazal, sestavil, pustil a funguje a má tišší chod, což byl vlastně důvod akce. Posílen a navnaděn úspěchem požádal o svolení zkusit podobnou akci s vodárnou. Kupovali jsme ji v Mountfieldu. Nevím už jak ji máme dlouho, ale na to jaký jsou s ní potíže, tak by jsme ji měli vlastnit delší dobu. Prostě toho moc nevydrží. Už jsem ji minimálně dvakrát opravoval. Jednou takový vstupní plastový díl a jednou (nebo dvakrát) vak na vodu. No Itálie. Od letošního prvního spuštění mělo čerpadlo divný zvuk, jak kdyby bylo vymletý ložisko. Jak dlouho vydrží do další opravy bylo tedy otázkou času.

Vodárna

Takže mezitím co jsem si hrál se sprchou, tak Lukáš čistil a mazal čerpadlo od vodárny. Po rozebrání zjistil, že ložisko opravdu není ve formě a tak to po promazání a vyčistění dal zas dohromady. Napojili jsme sprchu a i když na ní už docela dlouho svítilo slunce (bylo pěkný vedro), tak upozornění na horkou vodu bylo docela vtipné. Voda byla sice teplá, ale asi bych tam nevlezl. Asi po půl hodině se zase spustilo čerpadlo vodárny a ze sklípku se ozval nepatřičný zvuk. Lukáš tam chladnokrevně vběhl a vysprchovaný chladnou vodou zase za chvíli vylezl. Čerpadlo nevydrželo a plast praskl. Byl z toho zklamaný a tak jsem ho ujistil, že výměna vodárny byla opravdu otázkou času. Sepsal jsem si vše co bylo potřeba koupit, naložil Kačku a Lukáše a vyrazili jsme na nákup do Obi. Nic blíž není a voda byla potřeba. Mezi vratama nás zastavil soused a ptal se co se děje. Po krátkém vysvětlení nám nabídnul jeho staré čerpadlo. To byla naše varianta B. Vyměnit jenom čerpadlo. Lukáš se tedy rozhodnul zůstat a předělat to. My jsme pokračovali v cestě, protože v plánu bylo ještě umístit solární vytápění bazénu konečně na střechu.

Nákup

Všechno jsme tak nějak našli, tedy s pomocí zaměstnanců Obi a šli pro to důležité - hadici na solárko. Potřebovali jsme 17 metrů! Pěkně drahá sranda. Když jsme viděli jak to měří, tak nám bylo jasné, že to není 17 metrů, ale víc. Na chatě jsme zjistili, že toho máme opravdu víc. No hádejte kolik. Ani už nevím čí tip byl nejblíž, ale dostali jsme přibližně 25 metrů. Ještě jsme měli naplánovaný nákup v Lidlu, ale to jsme nestihli, tak jsme jeli překvapit druhou dceru do práce. Překvapení se povedlo. Vůbec nás nečekala a docela jsme ji vyděsili. Mezitím jsme měli telefon, že půjčené čerpadlo nefunguje. Tak rychle zpátky do Obi. Moc času nebylo. Asi dvacet minut. Našli jsme si prodavače a ten nám říkal "Zavedu Vás rovnou k tomu nejlepšímu". Zavedl nás k vodárně Gardena (viz obrázek). Cena 4.990,- Když jsem se předtím koukal na noname vodárny za 4.400,- tak mi Gardena za tyhle peníze přišla jako dobrá volba. Má to tři výstupy, regulaci výkonu, filtr a ještě nějaký vychytávky. Při předchozím nákupu jsme dostali samolepky na slevu. Po nalepení nám to vyšlo na sedm procent. Všude fronta, tak jsem šel zaplatit k informacím. Podali jsme paní lístek se slevou. Paní to načetla, uplatnila slevu a povídá: 
"Tak se slevou je to 5.490,-" Ceny si fakt přesně nepamatuju. Říkám: 
"Pardon, ale u vodárny je cena 4.990 a Vy mi říkáte, že se slevou stojí 5.490,-?" 
"Cena před slevou je 5.790,-"
"Dobrá, tak jsem si vzal asi špatnou. Já si ji dojdu vyměnit za tu za 4.990,-" Paní vzala telefon a volala. Z hovoru jsem vyrozuměl, že cena na regálu je z akce, která skončila a že nemůže dát slevu a už vůbec ne slevu na slevu. Položila telefon a řekla vlastně to co jsem věděl, ale naštěstí i něco navíc.
"Cena na regálu je špatně. Je z akce, která skončila a nestihli jsme to změnit. To vás ale nemusí zajímat. Já Vám ji prodám za udanou cenu. Prodáme Vám ji za zlevněnou cenu 4.990,- a na tuto slevu uplatníme slevu 7%. Takže cena je 4.640,-"
"Děkuji."
No paráda. Super. Konečně taky někdy štěstí. Už jedno už jsem se setkal se špatnou cenou na regálu, ale tam jsem se i hádal, ale neuhádal. Šlo o elektrickou kytaru. Tady jsem se ani moc nesnažil. Super přístup.

Návrat

Ještě než jsem ji naložil, tak jsem se dozvěděl, že se to Lukášovi podařilo zprovoznit. Jak? To by musel popsat on, ale bylo to taky zajímavý a dalo by to na další článek. Třeba to dá na svůj blog.
Já jsem byl už rozhodnutý, že si Gardenu nechám. Za tu cenu... Jasná volba. Na chatě jsem si potvrdil to, co jsem tušil. Gardena je vyšší (nevejde se) a je potřeba ji tam dát obráceně. Nevadí. Dá se na místo první vodárny a otočí se. Použijeme měkké (flexibilní) hadice. To bude zas jiný příběh.Ta se tam prostě vejde.

Žádné komentáře:

Okomentovat