Štítky

Běhání (64) Život (60) Povídka (22) RC létání (22) Korsika (18) PC hry (17) Geocaching (11) Humor (9) Kultura (7) 312 GTCup (5) Kolo (5) Úvaha (5) Endomondo (3) DCS (1) Deskové hry (1) Elite dangerous (1) Film (1) RC loď (1)

Úprava názvu

Myslím si, že změna názvu z "pravidelný občasník" na "občasný pravidelník" bude sedět více.

čtvrtek 31. března 2016

Pečeme grafickou kartu, zn. snadno a rychle - díl druhý

V lednu tohoto rohu se moje grafická karta rozhodla, že se mnou končí. Křemíkový smrťák ji povolal do křemíkového nebe. Nejdřív jsem ji chtěl vyhodit, ale dostal jsem radu a po pročtení několika diskusních fór, jsem se rozhodl pro její resuscitaci. Ta proběhla 22.01.2016. V tento den se mi ji podařilo vyrvat ze spár výše zmíněného pána, nebo paní. Názory se různí.
Na fotografii vlevo můžete vidět, jak ten obraz vypadal. Tady je první díl pečení karty. Jelikož se zde právě objevuje díl druhý, tak zvídavějším čtenářům je jasné, že převozník přes řeku Styx přišel znovu.

Stavil se u nás pro moji kartu 29.03.2016. Takže nastal čas a já jsem se rozhodl, že si přetahovanou s ním zahraju znovu. Uvidíme kdo vyhraje. Udržet na tomto světě se mi ji podařilo další dva měsíce.
Předtím jsem to nepsal tak to napravím. Jedná se o grafickou kartu Nvidia GTX 560 Ti. I na dnešní dobu mi výkonem postačuje, takže se mi s ní loučit nechce. Výměna kvůli výkonu není třeba.
Takže 29. března se kolem půlnoci stalo to samé co v lednu. Naštěstí asi až deset sekund potom, co jsem dokončil renderování videa. Aspoň že tak.
Druhý den jsem kartu opět rozebral, setřel teplovodivou pastu, obalil plastové věci alobalem a šel na to. Vzal jsem plech na něj položil čtyři dřevěné podložky a na to položil kartu. Troubu předehřál na 200°C a časovač nastavil na 10 minut. Po uplynutí nastaveného času jsem otevřel troubu se bytem zase rozlila ta nelibá vůně z karty. Nechal jsem ji pár hodil vychladit.
Po osmé večer jsem uznal teplotu za dostačující. Takže teplovodivou pastu nanést zpět. Kartu jsem dal dohromady, zabudoval, pustil počítač a zadržel dech. Počítač nabíhá rychle, takže jsem neomdlel. Po chvilce jsem si mohl v klidu vydechnout. Karta zatím jede. I druhé pečení bylo úspěšné. Uvidíme na jak dlouho.
Takže druhá - úspěšná - resuscitace proběhla 30.03.2016.

Žádné komentáře:

Okomentovat