Štítky

Běhání (64) Život (60) Povídka (22) RC létání (22) Korsika (18) PC hry (17) Geocaching (11) Humor (9) Kultura (7) 312 GTCup (5) Kolo (5) Úvaha (5) Endomondo (3) DCS (1) Deskové hry (1) Elite dangerous (1) Film (1) RC loď (1)

Úprava názvu

Myslím si, že změna názvu z "pravidelný občasník" na "občasný pravidelník" bude sedět více.

pátek 25. listopadu 2016

Černý pátek, co to znamená?

Dnes je pátek. Dnešnímu pátku se už pár let říká černý pátek, neboli Black Friday. Trochu jsem pátral. Myslel jsem si, že je to pouze kvůli krachu na newyorské burze, který byl 24. října 1929. Ovšem ten měsíc mi tam nějak habroval. Proč je to o měsíc později? Nevím. Napadla mě tedy jedna skutečnost, z které by se to dalo odvodit. Podobná událost totiž nastala v USA už roku 1869 a bylo to opět dvacátého čtvrtého. Tentokrát se to stalo v měsíci září. Z toho mi vyplývá logické vyústění.

Pro přehlednost:
- rok 1869 den 24. měsíc 09.
- rok 1929 den 24. měsíc 10.
Takže aby společnost zažehnala obavu z další krize, tak začala tuto událost slavit. A to tak, že v tento den, kdy je pravděpodobnost krize nejvyšší, budou v obchodech slevy. Ten den vychází logicky na 24.11. Takže se vezme pátek nejbližší tomuto datumu (asi). Moje teorie má určitě mezery, ale z logiky věci je to jasné.
V obchodech jsou velké slevy a to podnítí davy kupujících a krize tudíž nemá šanci. Tedy krize pro prodejce. Pro nakupující, kteří si na to vezmou půjčky, může nastat velmi rychle. Černý pátek, ale řeší zažehnání krize pouze na druhé straně pultu.
Myslím si, že u nás probíhají tyto slevy v klidu. Nevím jestli to tím, že v USA jsou slevy větší (možná), nebo se u nás nakupuje více online (třeba). Ale viděl jsem, jak se zákazníci při otevření obchodů perou. A toto jsem viděl zatím jenom ze země za velkou louží. Ještě je jedna velká nákupní sranda. Tedy asi pouze pro toho kdo na to kouká. Jedná se o slevu (možná výprodej) svatebních šatů. Překvapuje mě, jak si někdo ty saně, ty zápasnice ve volném stylu, může ještě chtít někdo potom vzít? Asi je jejich partneři neviděli při této akci. Kdyby je viděli, tak by ten nákup byl docela kotraproduktivní.
Letos jsem poprvé podlehl i já. Zakoupil jsem spacák. Konečně. My sice spacáky máme, ale jak jsem letos zjistil, tak spát v něm v místnosti je také docela výzva. Měl jsem ho s sebou na srazu a byla mi dost zima. Spal jsem ve všem co jsem měl s sebou a i tak jsem se budil zimou. Měl jsem takový pocit, že i můj spacák koukal okolo, čím by se přikryl. Teď už to snad nebude potřeba, ale zcela vážně jsem jsem uvažoval o tom, že z toho jednovrstvého spacáku udělám dvouvrstvý. A to velmi jednoduchým způsobem. Vezl bych si do spacáku stejně jako předtím. Potom bych udělal změnu a v tom spacáku bych vlezl do druhého spacáku. Problem solved, tedy možná. Spacák, který jsem měl s sebou mám označený, takže by to byl ten vnitřní, aby si taky užil teplo.

PS: Jenom odbočka k předchozím dvěma článkům. Ono to opravdu vyskakuje všude. Když jsem si ty datumy dal pod sebe, tak mě do očí praštil jeden fakt. 1869+60=1929    1929+60=1989 Co se stalo 24.11.1989 nevím, ale každý ví co se stalo o týden dřív. No jo, studenti byli nedočkaví a tak díky sedmi dnům, narušili časovou kontinuitu.

PS č.2: Pro ty statečné, co to dočetli až sem, jedna tajná informace. V článku dělám chytrého, ale vše je jinak. Já blbec jsem si až do dnešního dne myslel, že se slaví ten slavný Pátek co byl na ostrově s panem Crusoem. On je mezinárodní den asi všeho myslitelného, tak jsem si říkal, proč ne jeho. Ještě mě napadl Arnošt Pátek, ale ten zas není černý.
Tak prosím pšššššt - nebo se mi budou lidi smát.

Žádné komentáře:

Okomentovat