Štítky

Běhání (64) Život (60) Povídka (22) RC létání (22) Korsika (18) PC hry (17) Geocaching (11) Humor (9) Kultura (7) 312 GTCup (5) Kolo (5) Úvaha (5) Endomondo (3) DCS (1) Deskové hry (1) Elite dangerous (1) Film (1) RC loď (1)

Úprava názvu

Myslím si, že změna názvu z "pravidelný občasník" na "občasný pravidelník" bude sedět více.

pondělí 28. listopadu 2016

Závist

Závist. Co je to závist. No podle mého je to taková lidská vlastnost. Je to takový pocit, když někdo má něco, co mi nemáme, ale chtěli bychom to.
Také se to může psát Závist. To se potom jedná o obec v okrese Blansko. Nachází se necelých 12 km západně od propasti Macocha.
Dnes to bude o té lidské vlastnosti.

Jak mě to napadlo dneska? Jak to tak u mě bývá, bylo to ráno, cestou do práce. Šel jsem rychle, protože jsem docela pospíchal. V polovině cesty jsem už sotva popadal dech. Přede mnou jsem uviděl nějakou ženu. Šla taky rychle. Po chvíli jsem ji došel a když jsem ji předcházel, tak jsem si všiml, že kouří. V tu chvíli jsem ji záviděl tu kapacitu plic. Šla rychle a ještě stíhala kouřit. Závist. Jak vidíte, dá se závidět i tohle.
Většinou se závidí úspěch, nebo hlavně to, když má někdo hodně peněz. Peníze a úspěch to je asi nesmrtelná dvojice. To se bude závidět asi pořád.
Úspěch jde ruku v ruce s penězmi a to se jen tak neodpouští. Nic se nemá přehánět. Jasně, každý má jiné hodnoty. Přijde mi, ale například k ničemu to, když je někdo od rána do večera v práci. Má velmi slušné peníze, ale k čemu mu to je, když nemá čas si je užít. Zrovna minulý týden povídala jedna paní, že se její známá v práci sesypala. Myslí si totiž, že je nepostradatelná. Což nikdo není, ale málokdo je ochoten si to připustit. Dost filozofování.
Když někdo vyhraje v nějaké sázkové hře, kde záleží jenom na štěstí, tak to mu asi nelze nezávidět. Myslím tím, že vyhraje nějaké miliony. Prostě když se oznámí. že někdo vyhrál pár milionů, tak je mu co závidět. Ovšem, když se napíše, nebo řekne v televizi (to je jedno prostě kde), že tu částku vyhrál např. pan Renislav Podolský z Horního Vlkova, tak to mu závidět nelze. Každý tam bude vědět o koho jde a to mu nepřeju. To bude mít najednou známých a kamarádů. Každý bude chtít půjčit, nebo něco koupit:
"Ahoj. Nechceš mi koupit zájezd k moři? Teď bude zima, tak bych se s rodinkou ohřál. Ha, ha, ha."
"Člověče, když máš tak super odhad, tak by sis taky mohl vsadit a něco vyhrát. Ty jsi to totiž naprosto přesně uhodl. Nechci."
Tolik dnes asi o závisti.
Na závěr tedy aspoň jeden slabší vtip.

Ve vězení:
Za co vlastně sedíš?
Ale, za závist.
Jak to?
Česká Národní Banka mi záviděla, že tisknu skoro stejně pěkné bankovky jako ona.

Žádné komentáře:

Okomentovat