Štítky

Běhání (64) Život (60) Povídka (22) RC létání (22) Korsika (18) PC hry (17) Geocaching (11) Humor (9) Kultura (7) 312 GTCup (5) Kolo (5) Úvaha (5) Endomondo (3) DCS (1) Deskové hry (1) Elite dangerous (1) Film (1) RC loď (1)

Úprava názvu

Myslím si, že změna názvu z "pravidelný občasník" na "občasný pravidelník" bude sedět více.

čtvrtek 24. listopadu 2016

Google Chromecast 2

Televizi jsme kupovali už před pár lety. Naštěstí pořád dobře slouží. Je to "plasma" takže má ty známé plusy a mínusy. Plusem je pro mě pořád to, že krásně ukazuje a ani zvuk se z ní neline špatný. Mínusem je větší spotřeba, která má ale plus v tom, že pomáhá topení v pokoji.
Jak jsem už uvedl máme ji už nějakou dobu a v době jejího nákupu nebyly "chytré" televize běžné a určitě nebyly levné. Prostě mě v době jejího nákupu vůbec nenapadlo, že bychom si pořídili televizi "chytrou". Jak se ale říká "...doba uzrála..." a nastal čas uvažovat o změně.

Jako první varianta mě napadlo to, že koupím PCMCIA kartu. Hledal jsem na netu a přišlo mi, že se to už asi moc nepoužívá, protože nabídka českých obchodů nebyla široká. Pak jsem náhodou narazil na zařízení od Google a to na výše zmiňovaný Chromecast. Nyní ve verzi č. 2. Jaký je rozdíl mezi jedničkou a dvojkou jsem nezkoumal. Proč také kupovat jedničku, když je na světě verze nová. Když jsem se dočetl, že díky pluginu do prohlížeče Chrome, umí přehrávat i video z PC, tak bylo rozhodnuto.
Zařízení jsem zakoupil. Pořídil jsem černou variantu. Nebylo to tedy doma hned druhý den, ale až třetí. Když jsem se ptal dopravce proč to zpoždění, tak mi řekl, že v den původního dodání byl na pobočce objeven nějaký bílý prášek a spousta zaměstnanců musela do karantény. Takže následují den měli o hodně více rozvážení. Konec obvyklé odbočky.
Také jsem se v recenzích dočetl, že instalace nemusí být bezproblémová. Takže jsem byl na případné problémy připraven. Díky tomu mě tak nezaskočilo, že i mě postihly určité problémy. Funguje to totiž takto. Chromecast se zastrčí v televizi do hdmi zásuvky. Napájení přístroje se děje dvěma způsoby. A to pomocí USB, nebo ze sítě. Po rozbalení bylo příjemný překvapením to, že obsahovalo i síťový adaptér i když podle popisu na stránce obchodu, tam být neměl.
Po zapnutí si Chromecast vyhledá síť Wifi. Tady vidím zatím jeden nedostatek, nebo jednu věc co mi vadí. V popisu jsem četl, že umí jak 2,4 Ghz tak i 5 Ghz. To mě potěšilo, protože takový router mám a na 5 Ghz nic neběží a v paneláku by tam bylo určitě volněji. No, toto se mi zatím prostě nepodařilo.
Přes aplikaci v mobilním telefonu se mi na třetí nebo čtvrtý pokus připojení podařilo. Od té doby funguje skvěle a další přístroje se přidávají už snadno.
Jednoduše se přehrává hudba, fotky, filmy i video z mobilního telefonu. Dá se zapnout i zrcadlení telefonu do TV. Takže jsem třeba blbnul tak, že jsem na telefonu zapnul kameru a chodil po bytě a na televizi byl obraz z telefonu.
Udělat si vlastní playlist hudebního večera, nebylo nikdy jednodušší. Už nemusím pouštět Očko. V počítači si udělám vlastní playlist a ten pak pomocí telefonu pustím v televizi. To samé třeba ba Youtube, nebo Spotify. Paráda. Co se mi ale hodně líbí je to (už jsem to naznačil na začátku), že pomocí pluginu Videostream si můžu pustit filmy z PC. Jde to jednoduše z PC, ale i jinak. Ten nejzábavnější postup mi trochu připomíná jednu epizodu ze seriálu Teorie velkého třesku.
Jestli si to dobře pamatuji, tak tam měli na stole robota a pomocí notebooku zadali příkaz, aby se jeho ruka pohnula. Ten příkaz poslali přes internet, možná i přes satelit a za pár desítek sekund se ten robot pohnul. Oni byli nadšení a Penny na ně koukala s nepochopením. Zeptala se jich, jestli to není zbytečně složité. Potom na ni koukali s nepochopením oni.
Podobně je to u nás doma. Já taky mohu nahrát ten film na přenosný HDD, nebo na flashdisk. Ten potom vzít, zastrčit do televize, přepnout ji na přehrávání videa a pustit. Nuuuudaaaaaaaaaaaaa a není v tom to kouzlo. Takhle sedím u televize, vezmu do ruky telefon, zadám příkaz a v počítači pustím film, který vidím a samozřejmě slyším v televizi. Super. V dnešní době bych měl spíš asi napsat cool i když nevím jestli to už není out.
Takže když si to tak shrnu, tak Chromecast mohu opravdu jenom doporučit. Dělá to, co jsem od něj očekával a možná ještě o trochu víc.

Žádné komentáře:

Okomentovat