Štítky

Běhání (64) Život (60) Povídka (22) RC létání (22) Korsika (18) PC hry (17) Geocaching (11) Humor (9) Kultura (7) 312 GTCup (5) Kolo (5) Úvaha (5) Endomondo (3) DCS (1) Deskové hry (1) Elite dangerous (1) Film (1) RC loď (1)

Úprava názvu

Myslím si, že změna názvu z "pravidelný občasník" na "občasný pravidelník" bude sedět více.

neděle 10. dubna 2016

Akta X X


Právě jsem dokoukal a tak plný dojmů píšu.

Asi před měsícem jsem se dozvěděl, že na nějakém slovenském televizním programu budou dávat nové epizody seriálu Akta X. Po čtrnácti letech! Řekl jsem si: "Cože? Nové díly mého oblíbeného seriálu? Paráda." Už jsem si nastavoval připomínky do telefonu a psal poznámky na papírky, otravoval rodinu, aby mi to nezapomněla připomenout, když jsem se dozvěděl další zprávu. Tu jsem se dozvěděl na české televizní stanici.
A ta zpráva zněla: "...nové díly seriálu Akta X již brzy na Prima Cool..." Ooooooo super, paráda, skvělý. Musel jsem dát seriálu ve slovenštině sbohem a jal jsem se čekat na české vydání.
Se slovenštinou problém nemám, koukáme na slovenské programy možná častěji než na ty "naše". Musím říct, že bohužel, ale u "nich" dávají pro nás zajímavější programy.
No a ta chvíle čekání trvala něco přes měsíc. Ale jsem rád, že jsem si na Ladislava Cigánka (Fox Mulder) a Janu Musilovou (Dana Scully) počkal. Ta nostalgie. Ach. Co k seriálu říci. No něco mám, proto Nejdřív pochvala pro Prima Cool. Super víkendový maraton. Díky. Tento pokus o restart seriálu má šest epizod a Prima se rozhodla je odvysílat během jednoho víkendu, za což jim tleskám. Člověk nemusel čekat vždy týden na další díl. Takhle to bylo krásně za tři dny po dvou dílech. Aspoň je to v hlavě. Na některé díly se musím podívat znovu. Ten něco krátce ke konkrétním epizodám. Jak se píše, bacha někde se mi možná podaří něco prozradit, někde to udělám naschvál. Ještě sám netuším.

Díl první

Roswell, létající talíř, mimozemšťan. No kruci, starý dobrý Akta jsou zpět. Hutná atmosféra, staří dobří herci zpět. Na konci dílu se objevil i kuřák. I jejich šéf Walter Skinner je zpět. Dabing skvělý jako kdysi. Přiznám se, že v originále jsem to nikdy neviděl. Epizoda končí zase vítězstvím armády, potažmo zlé vlády. Zase všechno zničí. Stará dobrá Akta.

Díl druhý

V této epizodě jde o léčení zmutovaných dětí, nebo dětí s vrozenou poruchou. Oboum agentům to připomene jejich společné dítě Williama, kterého se pro jeho bezpečí vzdali. Představují si jak by s ním prožívali jeho dětství atd. Smutnější epizoda.

Díl třetí

S dychtivostí jsem začal sledovat další díl a po pár minutách jsem si říkal: "Co to sakra má být?!" A pak jsem pochopil. Jedná se o takový speciál, které byly i v původní sérii. Je to vtipná epizoda, úplně mimo linii. Představte si to třeba jako speciální díly seriálu The Simpsons. Chvílemi jsem smál i nahlas, takže se na mě přišli podívat, na co že to koukám, když jsem tvrdil, že na Akta X. Nebudu psát o čem to je, ale bavil jsem se.

Díl čtvrtý

Radnice vystěhovává bezdomovce do staré prázdné nemocnice. Ta se nachází blízko jedné školy. Takže ani radnice ani zástupce školy nechtějí bezdomovce a každý zároveň hájí své zájmy. Někdo ale bezdomovce chrání a postupně odstraňuje ty, kteří bezdomovce stěhují. Prostě je holýma rukama trhá na kusy.
Jen tak mimochodem v tomto díle umře podle mě docela důležitá (pro někoho) postava, ale tak nějak se to jenom přejde. Škoda, dalo se z toho dostat víc.
Jinak, mysteriózní díl.

Díl pátý

Proč. Proč? Proč?! Řekněte mi, proč vzniknul tento díl. Ok. Terorismus je problém, chápu. Ale pokud si pamatuji tak Akta X se do politiky atd. nějak necpal. Nevím, možná museli tento díl natočit, aby dostali povolení, nebo peníze. Já to prostě nechápu a do světa Akt X mi prostě tento díl nesedí. Nevím ani jak to autoři mysleli. Mám to brát vážně, nebo jako legraci. Obě polohy tam jsou. Mulderovi halušky jsou super, ale tak nějak mimo díl, Prostě tento díl - divný. Vidět jenom tento, tak lámu hůl.
Dál, proč tam jsou nový agenti? To jako náhrada za Danu a Foxe?! To si to pak strčte za klobouk a natočte jiný seriál a ne Akta X!

Díl šestý

Uf. Chrisi Cartere, ty kluku jedna ušatá. Proč si mě tak napínal? Poslední díl. Opět návrat ke kořenům. Také je to pokračovaní dílu prvního, tedy z této série. Nádhera. A ten závěr? Luxusní. Takhle to dělejte. Prosím.

Co závěrem?

Jsem rád, že jsem mohl být u "toho". Jsem rád, že jsem si počkal na staré známé hlasy. David Duchovny pořád ve formě. Zestárnul, jako my všichni, ale tak nějak dobře. Gillian Aderson, tam je to trochu jiné. Musím, alespoň trochu, souhlasit se svou ženou. Je jiná. Je to pořád ona, ale jiná. Nevím jak, nevím čím. David je prostě sám sebou, ale ona se nějak změnila. Nevím, třeba dlouho nehrála, zas takový přehled nemám a třeba se do toho teprve dostává. Davida jsem viděl v pár filmech a hlavně v seriálu Californication. 
Mimochodem doporučuji a zároveň varuji. Rozhodně se to nebude líbit každému. Hlavně zapomeňte, že to není agent Mulder. I když to zapomenete hodně rychle. Je to úplně něco jiného a jak říkám, ne pro každého. Konec vsuvky.
Takže co závěrem? Jako celek se mi to rozhodně líbilo a musím se na to podívat co nejdřív znovu. Mám z toho takový pocit, jako by si na reakcích diváků chtěli vyzkoušet, co diváci chtějí co vezmou. Proto taková směsice námětů v šesti dílech. Vím, že můj názor se nikam nedostane, ale kdyby náhodou. Tak CHRISI CARTERE, pokračuj prosím, ale na epizody jako ta pátá, kdybys nevěděl, tak se jmenuje Babylon, tak na to ZAPOMEŇ. Díky.
Jo a kdybys tomu nerozuměl, tak použij Google překladač, pro tebe tam bude napsáno Google translator. Když si to někdy musím překládat já, tak pro ne ty.
Tak snad brzy a tím myslím příští rok, u dalších dílů nazdar. Já si to jdu najít a shlédnout znovu.

PS: I když jsem si slíbil, že to po sobě začnu číst a konečně opravovat, tak k tomu zase nedojde. Nevidím na to. Dobrou noc.

Žádné komentáře:

Okomentovat