Štítky

Běhání (64) Život (60) Povídka (22) RC létání (22) Korsika (18) PC hry (17) Geocaching (11) Humor (9) Kultura (7) 312 GTCup (5) Kolo (5) Úvaha (5) Endomondo (3) DCS (1) Deskové hry (1) Elite dangerous (1) Film (1) RC loď (1)

Úprava názvu

Myslím si, že změna názvu z "pravidelný občasník" na "občasný pravidelník" bude sedět více.

čtvrtek 14. dubna 2016

Přednost na kruhovém objezdu

Tak úvodem musím říct, že než jsem se rozhoupal, že o tom napíšu, tak asi někdo dostal rozum. Což mě na jednu stranu štve, že jsem to nestihl, ale na stranu druhou to je naprosto super. Někdo občas myslí hlavou i tam "nahoře".No stejně něco napíšu, když už jsem začal.
Takže před pár týdny jsem se dozvěděl, že je novinka v pravidlech silničního provozu. Potom jsem se zase dozvěděl, že to vlastně novinka není a bylo to tam pořád. Abych řekl pravdu, tak jsem to nějak do hloubky nezkoumal. Co jsem tedy pochopil a zjistil je toto.

Kruhový objezd je vlastně normální křižovatka, pouze má tvar kruhu. Takže před ní mám být umístěna značka Dej přednost v jízdě společně s označením kruhového objezdu. Bylo v pravidlech psáno "musí" a bylo to změněno na "může". A to je právě ten základ možných problémů.
Jedna paní povídala, že města a obce chtějí šetřit a tato změna jim umožňuje šetřit na dopravním značení. Pochybuji, že by ušetřily tolik, aby mělo cenu o tom přemýšlet, ale ta možnost tu je. Ten problém by byl následující. Kdyby byla umístěna pouze značka kruhový objezd, tak by na kruhovém objezdu platila přednost zprava.
Takže bychom jeli po kruhovém objezdu a museli jsme dávat přednost vozidlům, které by na tento objezd vjížděla. Šílená situace. Podle mě by kruhové objezdy místo zrychlování průjezdnosti začaly mít opačný účinek. Prostě by se to ucpávalo. Nesmysl.
Jak jsem se ale dočetl, tak vyšlo nařízení Ministerstva dopravy a vše vrací do starých kolejí. Kdyby někdo chtěl výjimku, tak musí zdůvodnit proč. Zaplaťpánbůh.
Takže touto pozitivní informací se loučím.

Žádné komentáře:

Okomentovat