Štítky

Běhání (64) Život (60) Povídka (22) RC létání (22) Korsika (18) PC hry (17) Geocaching (11) Humor (9) Kultura (7) 312 GTCup (5) Kolo (5) Úvaha (5) Endomondo (3) DCS (1) Deskové hry (1) Elite dangerous (1) Film (1) RC loď (1)

Úprava názvu

Myslím si, že změna názvu z "pravidelný občasník" na "občasný pravidelník" bude sedět více.

pondělí 4. dubna 2016

První let s gimbalem

Tak jsem si pořídil gimbal. Co to je asi každý ví, ale pro jistotu. Je to zařízení, které (v mém případě) udržuje polohu kamery v horizontu bez ohledu na polohu letadla. Pořídil jsem si dvouosý gimbal. Myslím si, že mi stačí. První let tedy sice ukázal jeho nevýhody, ale na mojí spokojenosti to nic neubralo.
Mám ho umístěný na svém oblíbeném otloukánkovi Swift II. Je to letadlo typu delta. Dvě pohyblivé plochy slouží pro ovládání stoupání a klesání a zároveň pro naklápění do stran. Směrovku neboli stranovou kontrolu toto letadlo nemá. A to se právě ukázalo při mém prvním letu s gimbalem.
Dvouosý gimbal kontroluje naklápění a stoupání a klesání. Pohyb letadla v horizontálním směru
kompenzovat neumí. Toho jsem si byl při jeho pořízení vědom. Při prvním letu foukal nárazový vítr a způsobil stranové pohyby kamery. To by tříosý gimbal kompenzovat dokázal. Byl to první let a nastavení mám od prodejce. Nastavil to dobře a tak do toho zatím šťourat radši nebudu. Co funguje nechej být, jak se říká.
Video je tady. V pozadí je chvílemi vidět probíhající Sedlecká pouť. Když jsem se dostal k prvnímu letu, tak již slunce zapadalo.
Takže s gimbalem jsem spokojen a další pokusy budou následovat.

Žádné komentáře:

Okomentovat