Štítky

Běhání (64) Život (60) Povídka (22) RC létání (22) Korsika (18) PC hry (17) Geocaching (11) Humor (9) Kultura (7) 312 GTCup (5) Kolo (5) Úvaha (5) Endomondo (3) DCS (1) Deskové hry (1) Elite dangerous (1) Film (1) RC loď (1)

Úprava názvu

Myslím si, že změna názvu z "pravidelný občasník" na "občasný pravidelník" bude sedět více.

sobota 7. května 2016

Dejte si pozor na to co si přejete, může se Vám to splnit

Nedávno jsem si uvědomil, že je to pravda a člověk by si na to měl opravdu dát pozor. Všiml jsem si toho při sledování pořadu "Tvoja tvár znie povedome". Ano sleduji i takovýto duh zábavy, ale o tom možní jindy.
Takže tam si na konci vždy soutěžící losují koho budou představovat příště. No a jeden si přál, aby měl písničku, která bude mít málo textu. Tak si vylosoval Sandokana. Tam toho textu bylo opravdu méně než v jeho předchozí volbě. Tou byla zpěvačka Nena a písnička Devadesát devět balónků. Německy to nenapíšu. Můžete ji znát třeba od skupiny Tři sestry.

Druhý si přál: "Chci dostat konečně někoho normálního." Tak tomu ta volba moc nevyšla. Tedy dle mého soudu. Vylosoval si totiž Nicki Minaj.

Jak já se smál. To jsem ale netušil, že brzy dojde i na mě.
Byl jsem zalétat s mým oblíbeným RC modelem Swift II. Bylo hezké počasí. Nasadil jsem kameru a odstartoval. Udělal jsem okruh nad městečkem a letěl nad pole. Měl jsem v plánu se otočit a udělat pár záběrů z menší výšky. Jenže na to už nedošlo. Asi tak ve čtyřech až pěti metrech jsem ztratil signál, letadlo přepadlo přes křídlo a spadlo do pole.
Vyrazil jsem k němu. Když jsem ho našel, tak jsem zjistil následky pádu:

  1. Gimbal. Ulomený držák. Chyběly dvě antivibrační gumičky. Jednu jsem našel hned a druhou jsem hledal snad deset minut. Ona se černá gumička na tmavě hnědé hlíně při zapadajícím slunci hledá dost špatně.
  2. Kamera. Poslední záběr je pár centimetrů nad zemí. Když jsem ji našel, tak jsem zjistil, že nejde vypnout. Musel jsem ji rozebrat a odpojit baterku. Po opětovném složení jsem zjistil, že funguje správně. Ulevilo se mi.
  3. Motor. To bylo trochu horší. Ten se utrhnul i s držákem a vysel pouze na drátech.
Donesl jsem trosky na zahradu. Chvíli jsem přemýšlel co s tím. Nakonec jsem se rozhodl to opravit hned, abych nedostal strach s tím lítat. Za dvě minuty byl motor namístě a motorová zkouška ukázal, že funguje. Výhoda tlačného motoru. Po zalepení motoru jsem zalitoval, že jsem si to nevyfotil. A to jsem neměl dělat. Ten nahoře si řekl: "Jo tak ty sis to nevyfotil? Není problém." Je to někdy opravdu zlomyslný děda. Nebo hodný. Záleží na úhlu pohledu.
Vzal jsem letadlo a vzlétl. Všechno fungovalo v pohodě. Stmívalo se, tak jsem si ještě zapnul osvětlení. Letím si k sobě a najednou asi v osmi metrech ztrácím nad letadlem kontrolu. Prásklo do země kousek ode mě. Motor i se svým ložem je opět mimo letadlo. Nejsem sice nadšen, ale díky, mohu si to vyfotit. Opravu nechávám na zítra. Nejpravděpodobnější příčinou pádu bylo shledáno to, že se na letadle nacházela pouze polovina vrtule. Tu jsme nenašli, takže asi upadla, když jsem přidal plyn a to způsobilo nestabilitu letadla.
Takže - dejte si pozor na to co si přejete, může se Vám to splnit.

Žádné komentáře:

Okomentovat