Štítky

Běhání (64) Život (60) Povídka (22) RC létání (22) Korsika (18) PC hry (17) Geocaching (11) Humor (9) Kultura (7) 312 GTCup (5) Kolo (5) Úvaha (5) Endomondo (3) DCS (1) Deskové hry (1) Elite dangerous (1) Film (1) RC loď (1)

Úprava názvu

Myslím si, že změna názvu z "pravidelný občasník" na "občasný pravidelník" bude sedět více.

středa 4. května 2016

Jiný pohled na svět

Možná Vás to taky někdy napadlo, nebo se Vám to taky stává. Bydlím v hezkém městě, ale příliš si to jako obyvatel asi neuvědomuji. Chodím a koukám na zem, nebo maximálně dopředu, ale moc se nerozhlížím. Někdy ale mám takovou náladu, nebo dostanu takový nápad a přepnu své vidění. Ani nevím jak jinak to popsat. Prostě se snažím koukat jako bych byl turista.
Já aspoň koukám a vnímám jinak. Víc si prohlížím budovy a sleduji zajímavosti města.
Úvodní fotka je z Brna, kde jsem se byl projít o víkendu. Ne tedy, že bych tam šel až od nás. Normálně jsem tam dojel autem a tam se chvíli procházel.

Brno je krásné město, tedy aspoň ten kousek co jsem prošel. No ale návrat třeba k té úvodní fotce. Bylo krásné ráno a domy na této hlavní ulici byly krásně nasvícené. Myslím si ale, že spousta místních to už prostě nevnímá. Nemusí to být zrovna nějaká poetická duše, ale asi se kolem sebe nedívají. A když ano, tak se nedívají tím zvláštním pohledem, kterému já říkám pohled turisty.
Je to jiné vnímání reality. Když mě to občas přepadne "doma" tak koukám, že vlastně bydlím v hezkém městě. Koukám například na Kamenný dům. Stojí u něj turisté a průvodce jim vypravuje historii domu. Já se podívám vzhůru a prohlížím si hezké sochy a krásně zpracovanou fasádu.
Nebo -sedím na obědě v restauraci Harmonie a kolem jdou turisté a já se zaposlouchám do výkladu. A než mě minou, tak si vyslechnu pro mě další novinku. Kostel sv. Jakuba měl mít původně dvě věže. To je jako z pána prstenů....
Odbočka. V rádiu Impuls nebo Frekvence 1, teď nevím kterým se budím je reklama. Odbočka č. 2. Já bych se rád budil něčím jiným, ale rádio už pár let nejde přeladit. Návrat k odbočce č. 1. Snad se v tom ještě orientujete.
Takže na tom rádiu je reklama na toho cestovatele Kolbabu. No a byl na Novém Zélandu. No a tak říká: "...byl jsem se také podívat tam jak se tam natáčeli páni z prstenů..." Hezký. Naschvál to asi nebylo, ale nechali to tam.
Tak a teď k tomu sv. Jakubu. Takže tu druhou věž prý nemá proto, protože při stavbě zjistili, že tam na to není pevné podloží. Když se zadíváte na ten kostel, tak je vidět, že levá věž je rozestavěná.
Další zajímavost, kterou jsem tímto pohledem pro sebe už dávno objevil je Sankturinovský dům. Zatím jsem se o tom nikde nedočetl, tak je možné že mám hnuté vidění. Když se podíváte na tento dům od hudební školy a pizzerie U Šneka, tak můžete vidět jak se věž naklání na pravou stranu.
Tím jsem chtěl jenom říct: "Někdy si to zkuste. Projděte si známými místy a zkuste si nasadit pohled turisty. Mě to pomalu pokaždé překvapí." V cizím městě to funguje automaticky.

Žádné komentáře:

Okomentovat