Štítky

Běhání (64) Život (60) Povídka (22) RC létání (22) Korsika (18) PC hry (17) Geocaching (11) Humor (9) Kultura (7) 312 GTCup (5) Kolo (5) Úvaha (5) Endomondo (3) DCS (1) Deskové hry (1) Elite dangerous (1) Film (1) RC loď (1)

Úprava názvu

Myslím si, že změna názvu z "pravidelný občasník" na "občasný pravidelník" bude sedět více.

čtvrtek 25. února 2016

Angličtina, další hodina


Dneska mi to opět šlo. Jsem stále lepší. Ještě pár hodin a budu mluvit jako rodilý mluvčí. Tedy to není přesné. Ne jako rodilý mluvčí, ale jako ti co dělají např. různé rozhovory. Nebo jako někteří Češi co bydlí nějakou dobu v zahraničí. Moji řeč neustále vypilovávám a začíná se jim to hodně podobat. Abych to vysvětlil, tak uvedu příklad a zároveň se to pokusím doplnit o překlad. Příklad překladu, nebo překlad příkladu. Dost hraní se slovy, jdeme na to. 
Moje paní učitelka se třeba zeptala:
 "What did you do last weekend?" Co jste dělal minulý víkend?
Moje odpověď:
"Eeeeeeeeeeeeee, I was, eeeeeeeee" Netřeba překládat. Další běžná odpověď "Ummmmmmmmm." Též inteligentní. Takže jak říkám, můžu do televize dělat rozhovory.
Ale opět jsem neperlil jenom já. Jedna kolegyně říkala, že ochutnávala "...local bears.." neboli místní medvědy. Malá změna "...local beers..." a už se ochutnávají místní piva.

Perla z minulosti

Teď jsem si vzpomněl ještě na jednu perlu. Už je to tedy pár let a nebylo na angličtině, ale snad mi to odpustíte. Nástin situace. V minulém zaměstnání. Pondělí. První den po víkendu, děvčata nabitá zážitky opět spustila slovní kulomety. Ovšem naštěstí, jsem zůstal naladěn na jejich frekvenci a tak jsem mohl zaznamenat toto:
"Teda holky. To byl super víkend."
"Jo a co jsi dělala?"
"No hráli jsme pomalu celý víkend jednu novou bezvadnou hru."
"No tedy, to zní skvěle."
"Taky to skvělý bylo. Ještě teď mě z toho bolí ruka, ale stálo to za to."
"No a jak se to jmenuje?"
"Petting a je to fakt skvělý."
Vyprsknul jsem smíchy a vysvětlil jí, že pravděpodobně myslela petang (Pétanque). Trochu zčervenala a orosila se. Ona totiž ještě předtím říkala: "...pomalu celý víkend, jsem měla v ruce koule..." Asi chtěla být vtipná. No, byla asi víc než chtěla.

Žádné komentáře:

Okomentovat