Štítky

Běhání (64) Život (60) Povídka (22) RC létání (22) Korsika (18) PC hry (17) Geocaching (11) Humor (9) Kultura (7) 312 GTCup (5) Kolo (5) Úvaha (5) Endomondo (3) DCS (1) Deskové hry (1) Elite dangerous (1) Film (1) RC loď (1)

Úprava názvu

Myslím si, že změna názvu z "pravidelný občasník" na "občasný pravidelník" bude sedět více.

čtvrtek 11. února 2016

DCS: A-10C Warthog - můj návrat

Po dlouhé době se zase konečně vracím k virtuálnímu létání. Teď je v naší letce v kurzu létání v simulátoru DCS (Digital combat simulator). Mám zakoupených několik modulů (letadel) a rozhodl jsem se, že začnu s A-10c Warthog. Oproti letadlům z 2. sv. je to "trochu" složitější na nastavení. Naštěstí mám teď takovou kombinaci hardware, že mi po namapování základních funkcí dokonce i zbyly tlačítka. Takže jich mám případně volných ještě asi sedm. Už jsem toto letadlo jednou trochu ovládat uměl, ale kvůli vzdělávání jsem musel odstřihnout nedůležité aktivity.
Vyndal jsem z úložiště (prostě ze skříně) hardware, který k tomuto simulátoru mám. Důležitým kouskem plastu jsou dvě MFD - multifunkční displej. Jsou to takové rámečky s tlačítky, jako ve skutečném letadle. Od doby kdy jsem si naposled tento simulátor spustil, mi přibyl ještě jeden monitor. Takže na hlavním monitoru mám kokpit letadla a na druhém mám zobrazený levý  a pravý MFD. Časem tam zkusím dát, podle potřeby, další přístroje. Uvažuji také o výrobě nějakých panelů a jejich oživení pomocí Arduina. Ale do této problematiky se musím nejdříve ponořit. Takhle to teď vypadá.


Nejdřív ještě vyzkouším software Helios. Tento software umí vyexportovat různé panely na druhý displej. DCS má komunikaci s externími zařízeními zvládnutou, tak se těším až si na to najdu čas a začnu to pořádně zkoumat.
Zatím musím začít s naučením ovládání základů zbraňových systémů a dostat to do krve. Požádal jsem tedy Steeva a ten mě znovu zasvětil do tajů DCS. Takže umím odpálit raketu a laserovou bombu. Ale musím říct, že zlatá Ka-50 Black shark (vrtulník). Ten si zastavím na místě a mám čas zaměřovat, odpalovat atd. Letadlo ale samozřejmě letí stále kupředu a tak toho času je podstatně méně. Já doufám, že mi to přijde akorát teď a až se to naučím, tak to bude lepší.
Takže další postup mám naplánován tak, že to budu stále opakovat a trénovat na statických cílech, které se nebrání. Tedy na cvičných cílech. Dále se budu učit změnit kód laseru. To je užitečné při multiplayerových akcích. Zatím vůbec neovládám jednu dost důležitou věc a to je používání tzv. protiopatření. Steev mi názorně ukázal, že se musím zlepšit, nebo to spíš aspoň zkusit použít. Výňatek z komunikace:

Steev: "Vystřelím na tebe Sidewinder"
Já: "Cože?"
Steev: "Že na tebe letí raketa. Sidewinder."
Já: "Aha - super. A co mám jako dělat."
Steev: "No vypusť fléry (protiopatření) a manévruj:"
Já: "Jestli něco vypustím, tak fléry proti tý raketě to rozhodně nebudou."
Steev: "Vždyť jsme to nastavovali."
Já: "Já vím, ale v tý miliardě tlačítek to nemůžu najít."
Po chvíli.
Já: "Tak už to hledat nemusím. Visím na padáku"

Takže takto to proběhl test mojí obrany. Tak večer vzhůru do oblak.

Žádné komentáře:

Okomentovat